Meglepetésről nem igazán beszélhetünk a fotókat nézve – a 991-es magyar kezek által tervezett karosszériája is kiválóan viseli a már szokásos „versenyautósítást”. A matricázáson emellett az is jól látszik, hogy nem csak mi, hanem a versenyosztály is lelkesen adózik a 911 ötvenéves szülinapjának. A 911 GT3 RSR utódja leginkább a közel 10 centiméterrel megnyújtott tengelytáv révén tér el elődjétől.
Elöl keresztlengőkaros futómű veszi át az eddigi MacPherson kialakítás helyét, de a Porsche Motorsport a hatsebességes szekvenciális váltó tömegéből is lefaragott néhány kilót. A négyliteres, 460 lóerős motort jóformán változatlanul emelték át az előző generációból.
A fejlesztések célja a jobb súlyelosztás volt, ennek hatása pedig érződik a végeredményen. Az autó tömegközéppontja az elődnél jóval alacsonyabban helyezkedik el, amelyet többek között a súlycsökkentés céljából is szélesebb körben alkalmazott szénszállal, illetve az ablakoknál egy különösen vékony polikarbonáttal értek el. Immár az RSR is megkapja az utcai GT modellek esetében feláras, könnyebb lítium-ion akkumulátort. Emellett a könnyebb javíthatóságon és a beltér szellőzésén javítottak a mérnökök.
Az új versenyautó a World Endurance Championship (WEC) futamain és a Le Mans-i 24 órás versenyen áll majd rajthoz elsőként, de hamarosan az első két példányt működtető, félgyári Porsche AG Team Manthey mellett valószínűleg a privát csapatok is szemet vethetnek rá.