Az AMG nemet mond a dízelre, és a V12 is marad

Az AMG kiáll az igazi erőművek mellett. A hivatalos hírek szerint egyelőre nem lesz sportos dízelüzemű Benz, és a V12-es is biztonságban van még.

Csizsek Ádám
2013. 04. 15. 16:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha a BMW háromturbós, hathengeres dízelmotorja már az M-divízió felé kacsintgat, s az Audi is készít már TDI erőforrással szerelt S modelleket, a harmadik német prémiummárka, a Mercedes–Benz és AMG részlege kiáll a kizárólag benzinmotorokból álló modellpaletta mellett. Ezt Ola Källenius, az AMG vezére erősítette meg a minap a médiának. Dicséretes és örvendetes hír, hogy az egyre szigorodó normák és környezeti szabályozások mellett van, aki képes megmaradni a hagyományoknál.

„Soha nem mondjuk, hogy soha, ez a dízelmotorokra is érvényes, de jelenleg nem látom, hogy ez számunkra bármilyen körülmények között járható út volna. Amit egy dízelmotor nem tud, az a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok agresszivitása, tiszta ereje és hangja. Ráadásul az öngyulladósok fogyasztásban mért előnye is egyre apad mostanság” – tett pontot a történet végére Källenius.

Emellett a V12-esek rajongóinak sem kell aggódniuk, a stuttgartiak ugyanis még legalább öt évig megtartják az öblös tizenkét hengerest, ezt maga az AMG-vezér ígérte meg, de előrevetítette azt is, hogy a fél évtized leforgását követően jóval zöldebbre cserélik a szóban forgó motorokat. A visszaszámlálás tehát elkezdődött.

A literteljesítményt illetően a kompakt prémiumok sportváltozatai közt versengő, kecskeméti A 45 AMG és CLA 45 AMG továbbra is a csúcson van, a Mercedes mérnökei szerint pedig jelenleg nagyjából ez a szint képviseli a technika csúcsát, két literből 360 lóerő hozható ki a kívánt biztonság és tartósság megőrzésével. Tehát a határok már nagyjából ismertek benzinesfronton, a dízelek pedig nem jöhetnek szóba – a hibrid technológiát azonban nem vetik el a németek. Källenius lehetségesnek tartja, hogy a sportos autókba is elektromos segítség kerüljön, de szerinte ennek még nincs itt az ideje, habár a Ferrari, a McLaren és a Porsche egyaránt hibridet állít a csúcsra az új szuperautókban.

„A hibrid hajtás a jövőben egyik sportautót sem kerüli el. Akkor fogunk hibrid sportautót gyártani, ha a piac már készen áll rá, és a normák is szükségessé teszik” – mutatott rá az AMG későbbi terveire az igazgató.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.