Noha a BMW háromturbós, hathengeres dízelmotorja már az M-divízió felé kacsintgat, s az Audi is készít már TDI erőforrással szerelt S modelleket, a harmadik német prémiummárka, a Mercedes–Benz és AMG részlege kiáll a kizárólag benzinmotorokból álló modellpaletta mellett. Ezt Ola Källenius, az AMG vezére erősítette meg a minap a médiának. Dicséretes és örvendetes hír, hogy az egyre szigorodó normák és környezeti szabályozások mellett van, aki képes megmaradni a hagyományoknál.
„Soha nem mondjuk, hogy soha, ez a dízelmotorokra is érvényes, de jelenleg nem látom, hogy ez számunkra bármilyen körülmények között járható út volna. Amit egy dízelmotor nem tud, az a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok agresszivitása, tiszta ereje és hangja. Ráadásul az öngyulladósok fogyasztásban mért előnye is egyre apad mostanság” – tett pontot a történet végére Källenius.
Emellett a V12-esek rajongóinak sem kell aggódniuk, a stuttgartiak ugyanis még legalább öt évig megtartják az öblös tizenkét hengerest, ezt maga az AMG-vezér ígérte meg, de előrevetítette azt is, hogy a fél évtized leforgását követően jóval zöldebbre cserélik a szóban forgó motorokat. A visszaszámlálás tehát elkezdődött.
A literteljesítményt illetően a kompakt prémiumok sportváltozatai közt versengő, kecskeméti A 45 AMG és CLA 45 AMG továbbra is a csúcson van, a Mercedes mérnökei szerint pedig jelenleg nagyjából ez a szint képviseli a technika csúcsát, két literből 360 lóerő hozható ki a kívánt biztonság és tartósság megőrzésével. Tehát a határok már nagyjából ismertek benzinesfronton, a dízelek pedig nem jöhetnek szóba – a hibrid technológiát azonban nem vetik el a németek. Källenius lehetségesnek tartja, hogy a sportos autókba is elektromos segítség kerüljön, de szerinte ennek még nincs itt az ideje, habár a Ferrari, a McLaren és a Porsche egyaránt hibridet állít a csúcsra az új szuperautókban.
„A hibrid hajtás a jövőben egyik sportautót sem kerüli el. Akkor fogunk hibrid sportautót gyártani, ha a piac már készen áll rá, és a normák is szükségessé teszik” – mutatott rá az AMG későbbi terveire az igazgató.