Az Escortok gyártása a Focus megszületésével 1998-ban állt le, ám a név sokak számára még mindig ismerősen cseng, s egyértelműen a kék oválosokra emlékeztet, míg a benzingőzzel megfertőzöttek számára a ralis szereplés ébreszt kellemes emlékeket. Nos, jelen helyzetben kissé más irányba indulva, de újra kapható lesz az Escort, amellyel elsősorban a kompakt autókat „felfaló” kínai autópiacot célozza meg a Ford.
Noha a márka már a Focus szedán formájában forgalmaz lépcsős hátú modellt, az túlságosan emlékeztet az ötajtós, Kínában nem preferált karosszériaváltozatra, így kényszerű, de érthető és logikus lépést tesz a gyártó az új modell bevezetésével.
A stílusjegyek egyértelműsítik az autó származását, a jellegzetes, tágra nyílt hűtőmaszk, a LED-es fényszórók és a sok-sok részlet a többi Ford-modellről már ismerős lehet, noha a szériává érés során nyilvánvalóan józanodik valamelyest az összkép. A recept nagyjából az Octavia „konyháját” idézi, azaz a meglévő alapokra méretesebb és karakteresebb szedánt tervezett a gyártó, így a kompaktok szegmensében induló versenyző helykínálatban is megszorongathatja a középkategóriás ellenfeleket.
Ahogy a csehek is sikert sikerre halmoztak az Octaviával, a Fordnak is minden esélye és eszköze megvan arra, hogy hasonló szériát produkáljon. „A Ford Escort Concept megmutatja, hogy miként lehet kompakt alapokra magasabb szintet idéző külsőt varázsolni anélkül, hogy a családias szolgáltatások vagy az árcédula csorbulna” – mondta az újdonságról Martin Smith, a Ford európai és ázsiai részlegének vezető tervezője.