A jelenleg 75 éves Rauno Aaltonent a rali világának repülő finnjeként tartják számon, de sokan nem tudják, hogy a pilóta valójában motorcsónakversenyeken kezdte karrierjét. Szerencsére azért az utcai versenyzés és a motocross után a ralival folytatódott karrierje, ahol egy MINI Cooper S volánja mögött írta be magát a történelemkönyvekbe. Leghíresebb győzelme az 1967-es Monte Carlo Rallyhoz köti, ahol a konkurens Lancia Flavia és a Porsche 911 S előtt sikerült behoznia a kis apróságot.
Miközben érdemei vitathatatlanok, érdekességképp szolgál, hogy a MINI ’64-ben Paddy Hopkirk, és ’65-ben Timo Mäkinen kormányzásával már felállhatott ugyanitt a dobogó legfelső fokára. A legérdekesebb futam azonban 1966-ban volt, ahol a minis versenyzőket szabálytalan világítótestek használata miatt zárták ki a bírák, így végül egy Citroën ID, azaz tulajdonképpen egy DS nyakába akasztották az aranyérmet.
46 évet kellett arra várni, hogy ez a győzelem megismétlődjön. 2012-ben az akkorra már nyolcszoros világbajnok Sebastian Loeb kormányzásával a Citroën DS3 WRC újra meghódította a kanyargós, nehéz körülményekkel fémjelzett szakaszokat, a négy és fél órás versenyen végül mindössze 3 perccel hamarabb beérve a MINIvel versenyző spanyolok előtt. Érdekes csavar, hogy Dani Sordo és csapata a következő évben szintén a francia márka modelljével állt rajthoz, ám akkor „csak” a dobogó harmadik fokára sikerült felállniuk.
Mi sem bizonyítaná jobban, mint történelmi gyorstalpalónk, hogy a Citroën és a MINI a raliban ősi ellenfélnek számítanak. A harc pedig a közúton folytatódik tovább, hiszen az újra feltámasztott, időközben lassan harmadik generációjához érkező brit kisautó mellé 2010-ben érkezett meg a franciák kompetens válasza a DS3-mal. A párharc most még élesebben folytatódik tovább. Ugyanis míg utóbbi Sebastian Loeb nevében állított talpra különkiadást, addig a MINI Aaltonen erejével száll harcba, hogy a rali legenda által szignózott tesztautóval felelevenítse a fél évszázados sikereket.
Ahogy képeink is elárulják, ez a harc elméleti síkon nevezhető csak összecsapásnak. Hiszen ránézésre ennél különbözőbb tán nem is lehetne a két modell. Miközben a tradicionális színekben pompázó MINI karcsú, amolyan ralisan magas felépítéssel áll rajthoz, addig a DS3 teltebb külsővel, ám feszesebbre hangolt elemekkel teszi tiszteletét.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!