Hétköznap is padlógáz: új Porsche 911 Turbo és Targa

A kémfotósok gyakran a bemutatás előtt felfedik az autógyártók titkait: ezúttal az új Porsche 911 Turbo és a Targa került lencsevégre.

Sütő Zsolt
2013. 04. 09. 17:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mi pedig boldogan vetjük rá magunkat minden morzsára, hiszen az 50 éves évforduló alkalmából tett menetpróbák élményei új erővel vértezték fel szerkesztőségünket, hogy a szokásosnál nem kisebb lelkesedéssel várjuk az új 911 Turbo és Targa átiratait. Minthogy a konstruktőrök már javában róják tesztköreiket, rejtegetni egyik modellt sem lehetett tovább.

A Turbo újabb generációja bizonyára kiérdemel majd minden szuperlatívuszt, de vele kapcsolatban egyelőre csak annyi bizonyos, hogy a kényszerlélegeztetett 3,8 literes boxermotor 532 lóerős teljesítménnyel sanyargatja majd a négy abroncsot, miközben az S verzió erre még 25 paripával licitál rá.

A Porsche háza táján persze köztudott, hogy az élmények nem a puszta számadatok mögött rejtőznek, s sok esetben nem is a legvastagabb pénztárcával húzódnak a legszélesebbre a mosolyok, így a legteljesebb 911-es sem féltétlenül a legdrágább variáns lesz.

Érthető módon sokan vannak, akik a kabriózás élménye mellett a zárt karosszéria vagyon- és személybiztonságra vonatkozó előnyeiről sem mondanak le szívesen. Nekik nyújt kompromisszumos középutat a korábban teszten is vallatott Porsche 911 Targa, ami már ízelítőt adhat a nyitott tetős autózásból is. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy az új generációs Cabriolet ponyvaborítása minden korábbi konstrukció hang-, és hőszigetelési jellemzőjét felülmúlja, ám a kémfotók tanúsága szerint mégis lesz jogutódja a felemás felépítménynek is.

Újdonságnak számít azonban a 993-assal 1995-ben leköszönt biztonsági kúp újbóli felbukkanása, ami még 1965-ben az első Targával debütált. Quasimodo púpját a tesztek alatt persze még textillepellel takarja a gyártó, a változás mégis egyértelműen tetten érhető. A vezető feje feletti üvegezett szakasz persze gombnyomásra tűnik majd el a hátunk mögött, ám a nyílás valódi mértékét egyelőre csupán megbecsülni lenne mód.

A tetőkonstrukciótól eltekintve az új 911 Targa nem sokban különbözik felmenőitől, hiszen lemezei alatt szintén a 3,4 literes, 350 lóerős boxermotor jelentheti a belépőt, miközben az „S” átirat 3,8 literes hengerűrtartalmából már 400 tagú ménest enged szabadjára. Érdekesség, hogy a 997-es sorozattal ellentétben az új Targa nem kizárólag négykerékhajtással válik elérhetővé, hanem a keményvonalas sportautósok is igazi választásra lelhetnek benne.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.