Minden porcikájában jobb az új Citroën C4 Picasso

A franciák modellpalettája egyre ígéretesebb, viszont az öregecske és képességeiben gyenge Picasso már megérett a cserére. Íme az új modell.

Csizsek Ádám
2013. 04. 04. 5:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újdonságról már megszellőztetett korábban néhány fotót a gyártó, így a legnagyobb formai ütőkártya, a csalafinta orr hetekkel ezelőtt lebukott. A C4 Picasso a Nissan Juke-hoz hasonló játékot űz érzékeinkkel, azaz a nappali menetfény lép főszerepbe, miközben a hagyományos fényszóró szinte észrevétlenül bújik meg lentebb. Ennek köszönhetően ráadásul abszolút jellegzetes, jól felismerhető jelenség lett a festőről elnevezett kompakt egyterű.

Hossza 4430 mm, szélessége 1830 mm, magassága pedig 1610 mm, azaz 40 mm-rel rövidebb és 50 mm-rel alacsonyabb elődjénél – ritka, hogy a modellfejlődés során megkurtítják a méreteket. Ennek ellenére a gyártó állítja, hogy mindezt az utasok nem érzik meg, sőt, az új Picasso még bőségesebb helykínálattal szolgál.

Ez pedig úgy lehetséges, hogy az orrot 70 mm-rel szabták rövidebbre, s az 55 mm-rel megnyúlt tengelytáv, valamint az elöl 82 mm-rel, hátul 31 mm-rel növelt nyomtáv is tágasabb belsőt sejtet. Eközben a csomagok sem járnak rosszul, a 40 literrel bővült poggyásztér az ülések tologatásával 637 literesre bővíthető. Az utastér anyagait illetően szintén előrelépésre számíthatunk, a franciák ugyanis magasabb színvonalú, minőségi anyagokról, prémium betétekről beszélnek, s a fotókon látott formák, illetve a kidolgozás ugyancsak ígéretesnek hat.

Az ülések kéttónusú kárpitozással is kérhetők lesznek, ahogy az ajtókon és a műszerfalon is ezek az árnyalatok jelennek meg, a középkonzolon pedig a 7 hüvelykes érintőképernyős multimédiás rendszer uralkodik, összetömörítve a szórakoztatást, az útvonalat és fogyasztást érintő információkat, a telefont, valamint a navigációt és a kétzónás klíma vezérlését.

A hagyományos órák már az elődben sem kaptak helyet, ezúttal viszont már 12 colos kijelző veszi át a műszercsoport szerepét, ami többféle stílust képes megjeleníteni és sok-sok adattal szolgálhat. A praktikum a Picasso egyik végjegye, különálló hátsó ülései számtalan variáció alapját adják. Az új C4 Picasso a franciák EMP2-es platformjára épül, tehát az alumínium és kompozit alkatrészeknek hála jelentősebb fogyást érhetett el: 70 kg-ot dobott le magáról az egyterű. Mindez csupán a platform, a motorháztető, a csomagtérajtó és egyéb elemek könnyítésével további 70 kg-ot takarítottak meg a mérnökök, tehát az elődhöz képest 140 kg-mal kevesebbet nyom a mázsán az újdonság.

A gyártó azzal is kecsegtet, hogy a Picasso az első kompakt egyterű, amely képes a 100 g/km-es kibocsátás alatt teljesíteni: a 92 lóerős 1.6 e-HDi hatsebességes kézi váltóval tudja produkálni a 98 g/km-t, ami 3,8 literes étvágynak felel meg. Természetesen az erősebbik, 115 lóerős 1,6-os olajkályha is szerepel az autóban, ahogy a 120 lovas 1.6 VTi és a remek, 156 lóerős 1.6 THP ugyancsak a kínálat része.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.