Mindig van feljebb: itt a 720 lóerős Aventador

A Lamborghininek sincs oka szégyenkezni, amennyiben a lóerőkről van szó: újabb több mint 700 tagú ménessel repített szörnyet mutat be.

Vajda János
2013. 04. 20. 11:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem másról, mint a csodás Aventador 50. évfordulós, száz példányban limitált LP 720-4 verziójáról van szó, amelyről a kapuit rövidesen megnyitó sanghaji autószalonon fog lehullni a lepel. A számkódból a márkától megszokott módon a 4-es szám az összkerékhajtásra, a 720-as pedig a teljesítmény lóerőben kifejezett értékére utal.

Akinek tehát esetleg nem lenne elegendő a sima Aventador 6,5 literes V12-es szívó benzinmotorjának 700 lóereje, most egy hajszállal magasabbra emelheti a mércét, bár kíváncsi vagyok, hogy hány ember létezik e földkerekségen, aki a menetteljesítmények alapján képes lenne a két, közel 1,6 tonnás modellt megkülönböztetni egymástól.


A gyári adatok egyébként 2,9 másodperces 100-as sprintet és 350 km/h végsebességet vetítenek előre, vagyis forgalmi akadálynak nem igazán nevezhető a jószág, kivéve akkor, amikor valamely szűk belvárosban vagy esetleg mélygarázsban manővereznek vele

A különlegesség árát egyelőre nem ismerjük, ám annyi bizonyos, hogy nem gyakran fog velünk szembejönni egy ugyanilyen Aventador – erre a százdarabos széria is garancia. Az évfordulós kiadást kívülről különben egyedi szénszálas első-hátsó légterelőiről és sárga fényezéséről ismerhetjük fel a legegyszerűbben, míg az utastérben kéttónusú bőrülésekkel és szénszálas betétekkel találkozhatunk.

További újdonság az olasz márka háza tájáról, hogy a lassan nyugdíjba készülő Gallardóból rövidesen szintén üdvözölhetünk egy speciális limitált kiadást, amely búcsúztatni hivatott a típust. A rendkívül sikeres, világszerte eddig több mint 13 ezer példányban értékesített sportkocsi búcsúverziója legalább 570 lóerős lehet, az 5,2 literes V10-es egység ereje pedig kézi váltón keresztül juthat el a hátsó kerekekhez – a habot a tortán a beígért tömegcsökkentés jelenti.


Különös érdekesség az ígéretes Gallardóval kapcsolatban, hogy személyében tisztelhetjük az utolsó kézi váltós Lamborghinit. Nem kérdés, biztosan nem köt majd rossz üzletet az, aki benevez a rendkívül finomnak és izgalmasnak ígérkező sportautóra, hisz borítékolható, hogy a gyűjtők nagy kedvence lesz az utolsó kézi váltós, ráadásul hátsókerék-hajtású Lamborghini.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.