Nem másról, mint a csodás Aventador 50. évfordulós, száz példányban limitált LP 720-4 verziójáról van szó, amelyről a kapuit rövidesen megnyitó sanghaji autószalonon fog lehullni a lepel. A számkódból a márkától megszokott módon a 4-es szám az összkerékhajtásra, a 720-as pedig a teljesítmény lóerőben kifejezett értékére utal.
Akinek tehát esetleg nem lenne elegendő a sima Aventador 6,5 literes V12-es szívó benzinmotorjának 700 lóereje, most egy hajszállal magasabbra emelheti a mércét, bár kíváncsi vagyok, hogy hány ember létezik e földkerekségen, aki a menetteljesítmények alapján képes lenne a két, közel 1,6 tonnás modellt megkülönböztetni egymástól.
A gyári adatok egyébként 2,9 másodperces 100-as sprintet és 350 km/h végsebességet vetítenek előre, vagyis forgalmi akadálynak nem igazán nevezhető a jószág, kivéve akkor, amikor valamely szűk belvárosban vagy esetleg mélygarázsban manővereznek vele
A különlegesség árát egyelőre nem ismerjük, ám annyi bizonyos, hogy nem gyakran fog velünk szembejönni egy ugyanilyen Aventador – erre a százdarabos széria is garancia. Az évfordulós kiadást kívülről különben egyedi szénszálas első-hátsó légterelőiről és sárga fényezéséről ismerhetjük fel a legegyszerűbben, míg az utastérben kéttónusú bőrülésekkel és szénszálas betétekkel találkozhatunk.
További újdonság az olasz márka háza tájáról, hogy a lassan nyugdíjba készülő Gallardóból rövidesen szintén üdvözölhetünk egy speciális limitált kiadást, amely búcsúztatni hivatott a típust. A rendkívül sikeres, világszerte eddig több mint 13 ezer példányban értékesített sportkocsi búcsúverziója legalább 570 lóerős lehet, az 5,2 literes V10-es egység ereje pedig kézi váltón keresztül juthat el a hátsó kerekekhez – a habot a tortán a beígért tömegcsökkentés jelenti.
Különös érdekesség az ígéretes Gallardóval kapcsolatban, hogy személyében tisztelhetjük az utolsó kézi váltós Lamborghinit. Nem kérdés, biztosan nem köt majd rossz üzletet az, aki benevez a rendkívül finomnak és izgalmasnak ígérkező sportautóra, hisz borítékolható, hogy a gyűjtők nagy kedvence lesz az utolsó kézi váltós, ráadásul hátsókerék-hajtású Lamborghini.