A 2010 óta a VW-konszern keretein belül működő formatervezői csoport Svájcban rögtön két, Lamborghini szívvel életre hívott tanulmánnyal kavarta fel az állóvizet: a Parcour kupé és roadster változatban egyaránt borzolta a kedélyeket. A név hasonlósága a modern sportágéhoz (parkour) nem véletlen, a városban fellelhető különféle akadályok mihamarabbi teljesítésére irányuló extrém próbatételt az Italdesign két kéz és két láb együttműködésével szemben ezúttal négy kerékre bízta.
A tanulmányautó a crossoverek divatos elemeit a sportautók nélkülözhetetlen stílusjegyeivel vegyíti, ráadásul a végeredmény összhatása láttán akár egy Lamborghinivel vagy éppen egy Lancia Stratosszal való hasonlóságot is felfedezhetünk a modelleken, hiszen a jellegzetes vonalak bizony az olasz gyártók büszkeségeire emlékeztetnek.
Mindkét verzió gyomra két fő elnyelésére képes, a hajtásról pedig a konszern 5,2 literes V10-es szívómotorja gondoskodik, amely példának okáért a Gallardóban is felhördül, így bizonyos, hogy az 550 paripa nyerítése a tanulmányokban is hátborzongató és vágykeltő lehet. A tízhengeres mellé hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó párosul, amelyből a nyomaték mind a négy kerékhez csörgedezik. Az abroncsokat malomkő méretű, 22 hüvelykes könnyűfém felnikre húzták. Az autó 4530 mm hosszan nyúlik el, 2070 mm széles és 1335 mm magas, tömege pedig nagyságrendileg 1550 kg. A stúdió szerint a Parcour 3,6 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsulni, csúcssebessége 320 km/h.
Csak tanulmány, vagy a Lamborghini következő finomságának előfutára a Parcour? Egyelőre nem tudjuk, azonban bizonyos, hogy a kedvező fogadtatás akár az utóbbi lehetőség felé is billentheti a mérleg nyelvét.