Fotógép, vagy bármilyen képrögzítésre alkalmas eszköz használata tiltott volt, úgyhogy nézzék el nekünk saját képanyagunk hiányát, ám reméljük, hogy ennek ellenére sikerül átadnunk Önöknek e különleges műhely hangulatát.
Már több mint 65 év telt el 1948. június 8-a óta, amikor is Ferry Porsche 356-os Roadstere – tudják, a híres 1-es számú – megkapta a hivatalos utcai engedélyt. Az autó születésének okát Ferry immár legendássá vált mondatával magyarázta: „A kezdetek során körbenéztem, de sehol nem találtam meg azt az autót, amelyről álmodoztam. Úgyhogy elhatároztam, hogy ezt magamnak kell megépítenem”.
Lényeg a lényeg, Porsche Úr könnyű építésű, s a Bogár-alapok, valamint a gyenge erőforrás ellenére dinamikus büszkeségének híre villámgyorsan elterjedt a világban, ám az idő múlásával az a márka innovatív termékeivel elsősorban a tehetősebb réteg felé fordult.
Az eladásokkal ennek ellenére soha nem volt komoly probléma, hiszen tőkeerős, finom sportautókra fogékony népek mindig is akadtak szép számban, de hamar körvonalazódott, hogy az ügyfelek sok esetben különleges autókat igényelnek, s nem Már a 356-osok is egyedi igényekre készültek elégednek meg a szériadarabokkal, azaz olyan megoldásokat vagy színeket igényeltek, amelyek megkülönböztetik őket márkatársaiktól.
Ügyes üzletemberként Ferry Porsche megpróbált minden igényt kielégíteni, így már a korai 356-osok esetében is szép számban találkozhatunk érdekességekkel. Már 1950-ben láthattunk rádiós, bőrbe varrt műszerfalú 356-ost, s az évek során természetesen egyre csak gyarapodott a kiegészítők sora, így néhány típus egyedi sportkipufogó-rendszerrel, motortuninggal, sítartóval, vagy akár teljes rendőrségi pompájában lépett az utakra.
A személyre szabhatóság lehetősége tehát már a kezdetektől adott volt és a márka úgynevezett „Sonderwunschprogramm”-jának (különleges kívánságok programja) keretén belül számtalan különleges Porsche született. A nagy áttörésre ugyanakkor 1986-ban került sor: az említett program ekkor kiteljesedett, és a gyártó az Exclusive nevet adta neki. Innentől kezdve nem csak speciális kéréseknek tesznek eleget a németek, de előre elkészített, igencsak vaskos katalógusokból könnyítik meg a választást, sőt, a történelem során 9 teljesen exkluzív, szigorúan limitált Porsche-széria is kikerült a részlegtől, amelyek érdekessége, hogy kivétel nélkül 911-esek adták az alapokat.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!