A sportos sziluett persze a praktikus jellemzőkre nem lesz jó hatással, de a megnyerő külcsín mellett vigaszt hoz majd a sportosság üzenete. A négykerékhajtású autó motorpalettája egyezőséget mutathat az X3-assal, azaz kezdetben 184 és 313 lóerő közötti kivitelek között válogathatunk. Noha az aktív hátsó differenciálzár még távol marad az újdonságtól, a dinamikus nyomatékelosztás technológiáját továbbfejlesztették a konstruktőrök.
A szaksajtó puhatolózására arra is fény derült, hogy a felpaprikázott M-es átirat sem várat sokat magára, melynek hathengeres erőforrása 430 tagú ménessel is sanyargathatja az abroncsokat, sőt egy kifejezetten sportos dízelmotorral szerelt hobbiterepjáró is színre léphet.
Innovációk terén start/stop rendszernek, szélvédőre vetített kijelzőnek és hangvezérléses központi berendezésnek is örülhetünk, ám az 500 literesre zsugorodott csomagtartóval meg kell alkudnunk. A tanulmány harcias tekintete bizonyosan megjelenik majd a sorozatgyártású X4-esen is, de a keskeny és elegáns kilincseket sajnos nem láthatjuk majd viszont. Mindenesetre a koncepció hivatalosan Sanghaj városában debütál majd, s némi józanodás után jövőre már a kereskedésekben is bemutatkozik a bajorok palettájának újabb üdvöskéje.