A Párizsi Autószalon bemutatója után a Renault Clio kombi körül elcsitultak a hullámok, ám a hazai premier révén ismét reflektorfénybe kerülhet az újdonság. A Grandtour kivitel tengelytávolsága tökéletesen egyezik az ötajtóséval, azonban az autó hossza a hátsó túlnyúlás javára 20,4 cm-rel 4262 mm-re növekszik. A B oszlop vonaláig akár össze is téveszthetnénk a különböző karosszériaváltozatokat, pedig a puttonyos 50 százalékkal öblösebb csomagtartója jelentős előnyöket tartogat a családosok számára.
A VDA szabvány szerint 443 literes kuffer már nem ad okot a panaszkodásra, de a 2/3-1/3 arányban dönthető hátsó ülésekkel akár 1,38 köbméternyi űrrel is számolhatunk, sőt, költözések alkalmával a ledönthető utasoldali ülés révén 2,48 méteres tárgyakat is az autóba zsúfolhatunk.
Talán ennél is fontosabb, hogy a második sor fejtere 15 mm-rel növekszik, azaz magasabb termetű utasaink frizurája is épségben úszhatja meg a kalandokat. A menetpróbán erről egyértelműen megbizonyosodhattunk, s bár a lábtér továbbra sem kiemelkedő, a szép anyagokból építkező, változatosan, több színnel csinosítható beltér a kedvünkben jár.
A kényelemről, illetve az innovatív környezetről a franciák R-Link fedélzeti rendszere is gondoskodhat, ami 7 hüvelykes érintőképernyőjével navigációs és szórakoztató berendezés, valamint fedélzeti számítógép egyben, de kompatibilis okostelefonjainkkal, sőt, jelen pillanatban már több mint 50 alkalmazással bővíthető a világhálóról. Különc képessége, hogy különböző, hangszórók által generált, fordulatszámhoz igazított motorhangokkal tud kényeztetni vagy éppen meglepni minket. Egyébként a felszereltségek és a felszereltségi csomagok megegyeznek az ötajtós verzió esetében látottakkal.
A hajtásláncok, a kormánymű és a futómű is változatlanul kerül át a kisebb modellből, így továbbra is a sportos oldalt képviseli a Clio, ahogy azt tesztünkben a 0,9 literes turbómotorral, valamint az 1,5 literes dízelmotorral bizonyította. A benzines kínálatot egyébként nem a kissé szerény nyomatékú, kulturálatlan, nagy tempónál pedig nem is annyira étvágytalan háromhengeres TCe erőforrás nyitja: a 90 lóerős modell alá a 75 lóerős, négyhengeres „egykettes” is beférkőzik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!