Miközben a Numero 9 elnevezésű tanulmány már a luxuslimuzinok babérjaira tör, egy modell még bizonyosan hiányzott a palettáról, hiszen a divatos hobbiterepjárók piaca szinte egyedülálló módon képes a jelen gazdasági környezetben is növekedésre szert tenni. Nem meglepő hát, hogy a Sanghajban esedékes autókiállításon a döbbenetesen határozott fellépéssel büszkélkedő Wild Rubis tanulmány ezt az űrt hivatott kitölteni.
A mérnökök 4,7 méter hosszú, 1,95 széles, 1,59 magas és 2,9 méteres tengelytávolsággal büszkélkedő víziója már dimenzióival is tiszteletet parancsol, de igazán akkor kezdi el megmozgatni a fantáziánkat, amikor elkezdjük kutatni a fénytörő ívek és a krómozott kiegészítők ördögi játékát. Kiemelt figyelmet érdemel többek között a hűtőrács krómozott nyúlványainak a LED-es menetfényekkel húzott párhuzama, de különösen érdekes a tetősínek optikai csalása is, ami az oldalsó sziluettnek úgy kölcsönöz kupés hatást, hogy közben az autó szemernyit sem áldoz a csomagtartó praktikumából, vagy éppen a második sorban utazók fejteréből.
Az övvonal hullámzása, a sárvédők domborítása, vagy éppen a szoknyák izmainak düllesztése csak hab a tortán, de végső simításként a DS divízióra oly jellemző módon még 21 hüvelykes felnik is megkoronázzák a művet. További érdekesség, hogy az egyedileg kikevert piros szín a fényviszonyok függvényében széles skálán változtatja az árnyalatait, így alkotva élesebb vagy enyhébb kontrasztot a csillogó kiegészítőkkel.
A hajtásláncot még némi homály lengi körül, de az első kerekeket jó eséllyel a kiváló 1,6 literes, benzines turbómotor hajtja, ami mechanikai kapcsolat nélkül valósít meg négykerékhajtást a hátsó tengelyen dolgozó elektromos erőforrással, így téve szert nagyságrendileg 240 lóerős rendszerteljesítményre. Mivel hasonló párosítást a franciák kereskedelmi forgalomban még nem kínálnak, sürgetett piaci bevezetés esetén valószínűbb a Peugeot 508 RXH és a DS5 Hybrid kapcsán megismert dízel-elektromos párosítás alkalmazása – remélhetőleg a rettegett MCP6-os robotizált váltó száműzésével.
Mindenesetre annyi bizonyos, hogy sorozatgyártása esetén a Wild Rubis kategóriájának legaprólékosabban kidolgozott, legszofisztikáltabb képviselője lenne, igaz, a koncepció a szalagig vezető úton még bizonyára józanodik egy nüansznyit.