Vörös démon: bemutatkozik a Citroën DS Wild Rubis

A Citroën egyértelműen jó döntést hozott a hatásvadász DS sorozat megteremtésével, hamarosan pedig remélhetőleg újabb tagot köszönthetünk a családban.

Sütő Zsolt
2013. 04. 14. 10:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben a Numero 9 elnevezésű tanulmány már a luxuslimuzinok babérjaira tör, egy modell még bizonyosan hiányzott a palettáról, hiszen a divatos hobbiterepjárók piaca szinte egyedülálló módon képes a jelen gazdasági környezetben is növekedésre szert tenni. Nem meglepő hát, hogy a Sanghajban esedékes autókiállításon a döbbenetesen határozott fellépéssel büszkélkedő Wild Rubis tanulmány ezt az űrt hivatott kitölteni.

A mérnökök 4,7 méter hosszú, 1,95 széles, 1,59 magas és 2,9 méteres tengelytávolsággal büszkélkedő víziója már dimenzióival is tiszteletet parancsol, de igazán akkor kezdi el megmozgatni a fantáziánkat, amikor elkezdjük kutatni a fénytörő ívek és a krómozott kiegészítők ördögi játékát. Kiemelt figyelmet érdemel többek között a hűtőrács krómozott nyúlványainak a LED-es menetfényekkel húzott párhuzama, de különösen érdekes a tetősínek optikai csalása is, ami az oldalsó sziluettnek úgy kölcsönöz kupés hatást, hogy közben az autó szemernyit sem áldoz a csomagtartó praktikumából, vagy éppen a második sorban utazók fejteréből.

Az övvonal hullámzása, a sárvédők domborítása, vagy éppen a szoknyák izmainak düllesztése csak hab a tortán, de végső simításként a DS divízióra oly jellemző módon még 21 hüvelykes felnik is megkoronázzák a művet. További érdekesség, hogy az egyedileg kikevert piros szín a fényviszonyok függvényében széles skálán változtatja az árnyalatait, így alkotva élesebb vagy enyhébb kontrasztot a csillogó kiegészítőkkel.

A hajtásláncot még némi homály lengi körül, de az első kerekeket jó eséllyel a kiváló 1,6 literes, benzines turbómotor hajtja, ami mechanikai kapcsolat nélkül valósít meg négykerékhajtást a hátsó tengelyen dolgozó elektromos erőforrással, így téve szert nagyságrendileg 240 lóerős rendszerteljesítményre. Mivel hasonló párosítást a franciák kereskedelmi forgalomban még nem kínálnak, sürgetett piaci bevezetés esetén valószínűbb a Peugeot 508 RXH és a DS5 Hybrid kapcsán megismert dízel-elektromos párosítás alkalmazása – remélhetőleg a rettegett MCP6-os robotizált váltó száműzésével.

Mindenesetre annyi bizonyos, hogy sorozatgyártása esetén a Wild Rubis kategóriájának legaprólékosabban kidolgozott, legszofisztikáltabb képviselője lenne, igaz, a koncepció a szalagig vezető úton még bizonyára józanodik egy nüansznyit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.