WRX tanulmány és torkos hibrid a Subaru standján

A Subaru ezúttal a hibrid XV-nek köszönhetően nem marad ki a buliból: New York-ban minden kiderült a hibrid modellről és a WRX tanulmányról.

Csizsek Ádám
2013. 04. 02. 17:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2013-as New York-i Autószalonon bemutatkozó XV Crosstrek a Fiastyúk csillagjegyének legújabb szülöttje, s egyben a Subaru történetében valaha gyártott első hibrid, valamint a márka marketingesei szerint az Egyesült Államokban a legtakarékosabb összkerekes crossover egyben. A benzines részt ezúttal a kétliteres, négyhengeres boxermotor 150 lóerős verziója képviseli 196 Nm-es nyomatékcsúccsal, segítője pedig egy 14 lóerős, 65 Nm maximális forgatónyomatékú elektromotor, amelyet a fokozatmentes CVT automata váltóba építettek be.

A start-stop rendszerrel kiegészülve az autó az ígéretek szerint városban 8,4 literes étvágyú lesz, autópályán 6,9 litert fogyaszt, míg vegyes üzemben 7,6 litert gurít le a torkán – persze az amerikaiak mérési módszere szerint. A nálunk vendégeskedő 1,6-os tesztpéldány méréseink szerint ennél 1 literrel kevesebb benzinnel is beérte.

A hibrid változat a módosított hűtőmaszkról ismerhető meg, amely mögött aktív redőnyzet bújik meg, s segít a motor hőháztartásának optimalizálásában, illetve az áramvonalasabb kialakításban ugyancsak szerepe van. Sajnálatos módon a csomagtartó nem tudott már megmenekülni, s az ismeretlen kapacitású akkumulátor, valamint az összkerékhajtás párosa miatt 48 literrel kisebb teret tölthetünk meg. A hibrid rendszerrel 136 kg-os pluszt szedett fel az XV. Az első kiszállítások Amerikában 2013 negyedik negyedévére várhatók. A kiállításra a gyártó egy másik, soha nem látott koncepcióautót is ígért, ami a WRX tanulmány formájában érkezett a show-ra.

Ezzel az EVO szériával tétovázó Mitsubishire kíván egy kört ráverni a Subaru, valamint szeretné, ha újra sokak kedvencévé válna a ralin érlelődött, jellegzetes sportmodell. Ennek jegyében agresszív stílussal és négyajtós kupéformával támadnak a japánok: a 20 hüvelykes felnikre húzott 240/45 R20-as Dunlop abroncsokon gördülő tanulmány 4521 mm hosszú, 1889 mm széles és 1389 mm magas, azaz picit rövidebb, szélesebb és laposabb a jelenlegi szériánál, miközben 2761 mm-es tengelytávja jóval nagyobb.

A meghajtásról természetesen egy intercoolerrel felvértezett, teljesen új turbómotor hivatott gondoskodni, azonban erről több részletet nem osztott meg a sajtóval a Subaru. A célt viszont egyértelműsítették a japánok: egy jól vezethető, izgalmas modellt szeretnének megalkotni, amelyre jellemző az alacsony súlypont és a markáns tömegcsökkentés. Utóbbi érdekében a szénszálas anyagok széles körű alkalmazása várható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.