8,77 milliótól indul a sokat fejlődött Nissan LEAF

A LEAF indulóára barátságos felszereltséggel 8,77 millió forintra rúg, vagyis egy izmosan motorizált, jól extrázott középkategóriás árának felel meg.

Vajda János
2013. 05. 02. 5:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az extralistán a lentebb külön említésre kerülő 6,6 kW-os \'félgyors\' töltőn kívül mindössze egyetlen opciót fogunk találni: a tolatókamerát is tartalmazó NissanConnect 2.0 navigációs/multimédiás rendszer 220 ezer forintot kóstál, vagyis még ezt megrendelve is 9 millió forint alatt marad a LEAF. S hogy mit érdemes tudni a négykerekűről? Noha korábbi tesztünk rávilágított, hogy a papíron 175 km-es hatótávval bíró Nissan LEAF már használható alternatívává nőtte ki magát, a japánok máris okosan frissítik elektromos autójukat, amely 3 éve az Év Autója díjat is hazavihette.

A könnyedebb rácfelvarrások alkalmával megszokott módosításokon túl az elektromos rendszert sem hagyták érintetlenül, aminek hatékonyabb hajtáslánc lett az eredménye. Persze a külsőt illetően csak finomabban nyúltak a Nissan teljes értékű villanyautójához a mérnökök: új könnyűfém felnivel és halványkék színben pompázó LED-es fényszóróval fiatalítottak, illetve új színeket, többek között gyöngyház fényezést tettek elérhetővé.

 

Az utastérben a központi rendszert, illetve a kijelzőt írták felül a tervezők, és az utastér levegőellátásáért felelős iongenerátoros egység is új, de nem mehetünk el szó nélkül a bőrkormány, az ízlésesebb fekete kárpit vagy az immáron opcionálisan kérhető bőrülések mellett sem. Fontos frissítés, hogy a két kerékjárat közül száműzött töltőegység révén 40 literrel bővült a csomagtér, amely így 330 literről igazán korrekt 370 literes űrtartalommal büszkélkedik, sőt, a hírek szerint megnőtt valamelyest az utasok eddig sem túk szűk lábtere, és állítólag kényelmesebb ülések kerültek a LEAF-be.

Az elektromos hajtásláncot új villanymotor, valamint feszültségátalakító adja, ami az integrált építésnek köszönhetően mintegy 30 százalékkal kisebb elődjénél, valamint 10 százalékkal könnyebb is. Utóbbi hozzájárulásával az autó tömege 32 kilogrammal csökkent, ami egy elektromos modellnél kiváltképp örvendetes hír – mindezt a 0,29-ről 0,28-ra leküzdött légellenállási tényező fejeli meg. A villanymotor változatlanul 109 lóerős csúcsteljesítményéhez különben az eddiginél mintegy 10 százalékkal kisebb, 280 helyett 254 Nm-es csúcsnyomaték társul, a hatékonyabb hajtáslánc és az alacsonyabb tömeg ráadásul javított menetteljesítményekhez vezet. A habot a tortán az európai igények szerint átdolgozott futómű jelenti.

Az elektromos rendszer hatékonyságát a tervezők az utastérfűtés, valamint a szériában járó ülés- és kormányfűtés ügyesebbé tételével fokozták, és a rekuperáló fékrendszer is fejlődött valamelyest – érdekes számadat, hogy a fűtő/hűtő rendszer az eddigieknél 70 százalékkal(!) kevesebb energiát igényel, így hidegben és nagy melegben jóval tovább érhetünk az elektromos modell volánja mögött. A sok kicsi sokra megy elv alapján, a számos apró módosításnak hála immáron a hivatalos mérési ciklus szerint 175 helyett 199 km-t tehet meg a frissített Leaf tulaja \'egyetlen tankolással\', ami jóval barátságosabb használhatóságot ígér.

 

További öröm, hogy a mérési ciklus során a hűtő/fűtő rendszer csak kismértékben kerül kiaknázásra, így szélsőségesebb időjárás esetén a papíron ígért 14 százalékos plusz hatótávnál jóval többet nyerhetünk, arról nem is beszélve, hogy a 199 km \'normál\' üzemmódra értendő, így a takarékos \'eco\' programot használva még tovább érhetünk.

További újdonság a LEAF frissítése kapcsán, hogy az eddigi lassú és gyors töltőegység mellé felár ellenében új alternatívát kaphatnak a vásárlók: a 270 ezer forintba kerülő 6,6 kW-os (16A helyett 32A) \'félgyors\' töltővel megfelelően erős hálózat esetén otthoni árammal is lecsökkenthető 8 óráról körülbelül 4 órára a teljes töltési idő. Hazánkban különben a Nissan Gablini budaörsi telephelye lesz az egyetlen hivatalos LEAF márkakereskedő, ahol a jelentősen átfésült típus június közepétől megrendelhetővé válik, az első darabok pedig már július elején megérkeznek. 1-2 hónapon belül tesztünk keretében ígérjük, mi is fényt fogunk deríteni arra, hogy a valóságban mennyivel lett jobb és használhatóbb a Nissan \'tiszta\' büszkesége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.