Az extralistán a lentebb külön említésre kerülő 6,6 kW-os \'félgyors\' töltőn kívül mindössze egyetlen opciót fogunk találni: a tolatókamerát is tartalmazó NissanConnect 2.0 navigációs/multimédiás rendszer 220 ezer forintot kóstál, vagyis még ezt megrendelve is 9 millió forint alatt marad a LEAF. S hogy mit érdemes tudni a négykerekűről? Noha korábbi tesztünk rávilágított, hogy a papíron 175 km-es hatótávval bíró Nissan LEAF már használható alternatívává nőtte ki magát, a japánok máris okosan frissítik elektromos autójukat, amely 3 éve az Év Autója díjat is hazavihette.
A könnyedebb rácfelvarrások alkalmával megszokott módosításokon túl az elektromos rendszert sem hagyták érintetlenül, aminek hatékonyabb hajtáslánc lett az eredménye. Persze a külsőt illetően csak finomabban nyúltak a Nissan teljes értékű villanyautójához a mérnökök: új könnyűfém felnivel és halványkék színben pompázó LED-es fényszóróval fiatalítottak, illetve új színeket, többek között gyöngyház fényezést tettek elérhetővé.
Az utastérben a központi rendszert, illetve a kijelzőt írták felül a tervezők, és az utastér levegőellátásáért felelős iongenerátoros egység is új, de nem mehetünk el szó nélkül a bőrkormány, az ízlésesebb fekete kárpit vagy az immáron opcionálisan kérhető bőrülések mellett sem. Fontos frissítés, hogy a két kerékjárat közül száműzött töltőegység révén 40 literrel bővült a csomagtér, amely így 330 literről igazán korrekt 370 literes űrtartalommal büszkélkedik, sőt, a hírek szerint megnőtt valamelyest az utasok eddig sem túk szűk lábtere, és állítólag kényelmesebb ülések kerültek a LEAF-be.
Az elektromos hajtásláncot új villanymotor, valamint feszültségátalakító adja, ami az integrált építésnek köszönhetően mintegy 30 százalékkal kisebb elődjénél, valamint 10 százalékkal könnyebb is. Utóbbi hozzájárulásával az autó tömege 32 kilogrammal csökkent, ami egy elektromos modellnél kiváltképp örvendetes hír – mindezt a 0,29-ről 0,28-ra leküzdött légellenállási tényező fejeli meg. A villanymotor változatlanul 109 lóerős csúcsteljesítményéhez különben az eddiginél mintegy 10 százalékkal kisebb, 280 helyett 254 Nm-es csúcsnyomaték társul, a hatékonyabb hajtáslánc és az alacsonyabb tömeg ráadásul javított menetteljesítményekhez vezet. A habot a tortán az európai igények szerint átdolgozott futómű jelenti.