A kompakt kategória élére robbanna be az új Mazda3

Messze még a Mazda3 bemutatója, de a kiszivárgó hírekből már sejteni a tényeket, s immáron képet is kapunk a 3-as lehetséges külleméről.

Csizsek Ádám
2013. 05. 31. 6:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mazda3 már meglehetősen benne van a korban, s a manapság roppantul megerősödő alsó-középkategóriában az egyik legöregebb versenyző, ennek megfelelően rendszerei, s úgy nagyjából az egész autó felett eljárt az idő, nem képes felvenni a versenyt a szegmens friss tagjaival. Ezt illetően pedig jó úton van a Mazda, hiszen első körben a CX-5, majd a 6-os segítségével is bizonyították, hogy képesek alapos megújulás után olyan típusokat gyártani, amelyek egyből kategóriájuk élvonalába szökkennek fel.

A 2015-ös modellévű Mazda3-asról már láttunk sejtelmes vázlatokat, azonban ilyen minőségben – mint ezúttal – még nem sikerült képet megkaparintanunk. A kompakt japán természetesen alaposan hajaz testvéreire külsejével, így a friss hűtőmaszk, s a Takeri által bevezetett, látványos Kodo stílus, a tetszetős részletekkel megkomponált fényszórók és a merész vonalak egészen új dimenzióba helyezik a típust. Az összkép dinamikus és sportos, emellett pedig jellegzetes formáival egyértelműen beazonosítható.

Az már biztos, hogy a motorháztető alá csupa Euro 6-os erőforrást választhatunk, ennek megfelelően kérhetjük majd a kétliteres szívómotor 145 és 165 lóerős verzióját, de a 2,2 literes dízel 150 és 175 lóerős verziója is rendelhető lesz. A széria hatfokozatú kézi váltót itt is kiválóan dolgozó, hatfokozatú automatára cserélhetjük némi felár ellenében, és jó eséllyel a későbbiekben összkerékhajtás bevezetésére is számíthatunk. A benzines variánsok gyári étvágya 5,2 és 6 liter között alakul majd, de a gyengébb dízel 4 liter alatti fogyasztással is kecsegtet.

Ami a további erőforrásokat illeti, a csúcsot jó darabig a később érkező 2,5 literes, 192 lóerős szívómotor jelentheti, míg természetesen szerényebb motorokra is számíthatunk majd. Hogy ez mire lesz elég a túlzsúfolt mezőnyben, azt csak a bemutatást és az árak ismeretét követően lehet megtippelni, amely már jövőre esedékes lesz.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.