A Mazda3 már meglehetősen benne van a korban, s a manapság roppantul megerősödő alsó-középkategóriában az egyik legöregebb versenyző, ennek megfelelően rendszerei, s úgy nagyjából az egész autó felett eljárt az idő, nem képes felvenni a versenyt a szegmens friss tagjaival. Ezt illetően pedig jó úton van a Mazda, hiszen első körben a CX-5, majd a 6-os segítségével is bizonyították, hogy képesek alapos megújulás után olyan típusokat gyártani, amelyek egyből kategóriájuk élvonalába szökkennek fel.
A 2015-ös modellévű Mazda3-asról már láttunk sejtelmes vázlatokat, azonban ilyen minőségben – mint ezúttal – még nem sikerült képet megkaparintanunk. A kompakt japán természetesen alaposan hajaz testvéreire külsejével, így a friss hűtőmaszk, s a Takeri által bevezetett, látványos Kodo stílus, a tetszetős részletekkel megkomponált fényszórók és a merész vonalak egészen új dimenzióba helyezik a típust. Az összkép dinamikus és sportos, emellett pedig jellegzetes formáival egyértelműen beazonosítható.
Az már biztos, hogy a motorháztető alá csupa Euro 6-os erőforrást választhatunk, ennek megfelelően kérhetjük majd a kétliteres szívómotor 145 és 165 lóerős verzióját, de a 2,2 literes dízel 150 és 175 lóerős verziója is rendelhető lesz. A széria hatfokozatú kézi váltót itt is kiválóan dolgozó, hatfokozatú automatára cserélhetjük némi felár ellenében, és jó eséllyel a későbbiekben összkerékhajtás bevezetésére is számíthatunk. A benzines variánsok gyári étvágya 5,2 és 6 liter között alakul majd, de a gyengébb dízel 4 liter alatti fogyasztással is kecsegtet.
Ami a további erőforrásokat illeti, a csúcsot jó darabig a később érkező 2,5 literes, 192 lóerős szívómotor jelentheti, míg természetesen szerényebb motorokra is számíthatunk majd. Hogy ez mire lesz elég a túlzsúfolt mezőnyben, azt csak a bemutatást és az árak ismeretét követően lehet megtippelni, amely már jövőre esedékes lesz.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!