Rengeteg szív megdobbant, amikor lehullt a lepel a kizárólag Kecskeméten készülő négyajtós Mercedes–Benz kupéról. A CLA nem csak izgalmas formavilágával és hazai státuszával, több világrekordja révén is dagaszthatja a magyarok szívét. A hungarikum kormányát a magyarosítva Mercedes–Benz Csillagkaland – Vad szépségek névre hallgató rendezvényen vehettük kézbe, ahol a hét folyamán a zsámbéki vezetéstechnikai pályán a márka potenciális vásárlói is megismerkedhetnek vele.
Nagy meglepetésre nem számítottunk, ugyanis annak ellenére, hogy a CLA karosszériája jelentősen eltér az A osztályétól, a műszaki alapok közösek. A tesztpályán és a közúton is végrehajtott gyors próba azonban így is érdekes konklúzióval szolgált. A világ legjobb légellenállási együtthatójával büszkélkedő modell (kiviteltől függően 0,22-0,24-es Cw-érték) szépen ívelt karosszériája a C osztály méretéhez felér, ám belül azért tőle elmarad.
Kompromisszumot a szűkebb nyíláson át rakodható csomagtartóval és a hátsó sorban erősen mérsékelt fejtérrel kell hozni, de az A-osztályhoz viszonyítva látványosabb külsőért valószínűleg sokan meghozzák majd ezt az áldozatot. Közúti menetpróbánk megmutatta, hogy a megegyező műszaki alapokat nem tagadhatja le az újdonság. A turbós benzinesként próbált CLA ugyanúgy viselkedett, mint a nagy összehasonlítónkban szerepelő kompakt, vagyis elsősorban a kényelmet helyezi középpontba, úgy, hogy közben a dinamikáról sem kell lemondanunk.
Utóbbit az AMG kivitel érkezéséig csúcsmodellként aposztrofálható 250-es volánja mögött tapasztalhattuk meg. A vezetéstechnikai tanpálya látványos nagykörén illusztris társaságba keveredtünk vele, így többek között egy CLS 500 4Matic, egy SLK 55 AMG és egy C 63 AMG között kellett helyt állnia. Az első-kerékhajtású kupénak ehhez „mindössze” egy 211 lóerős, kétliteres, közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotorja volt, amelyhez hétfokozatú dupla kuplungos automata társult. Ahogy azt a dízel tesztjénél gyanítottuk, ezúttal sikerült megbizonyosodnunk is arról, hogy a benzines erőforrással jobban dolgozik együtt a váltó. A hangolás továbbra is a kényelmet részesíti előnyben, így bizony előfordul, hogy visszaváltásnál a fordulat a helyére kerül, de a kuplungot csak később teszi rá a rendszer. Emiatt az Audi egységével összehasonlítva lassabb reakciókat és váltásokat kapunk, amelyekre azonban a benzinesnél nem lehet panasz, s cserébe kényelmesebb reakciókra számíthatunk.