A VR6-os egyébként nem más, mint egy soros hathengeres motor, melynek hengereit a kompaktabb építésmód érdekében 15 fokkal elékelték. Ezúttal háromliteres lökettérfogatot alkalmaztak wolfsburgban, ami a két turbófeltöltő áldásos tevékenységének hála 503 lóerő és 560 Nm leadásához elégséges.
Az új motor a VW jövőbeni modelljeiben teljesít majd szolgálatot, így a CC és a nemrégiben debütált CrossBlue-koncepció bizonyosan elnyeli a hathengerest, természetesen alacsonyabb teljesítményszinttel a jobb vezethetőség és a gazdaságosabb üzem érdekében. Egy német mérnök azt is elárulta, hogy ezek a fejlesztésen a Porsche Macanhoz képest teljesen külön úton járnak.
Az osztrák GTI-találkozóra készülő különleges Golf GTI a teljesítménybő VR6-ossal mutatja meg, hogy a márka továbbra is elkötelezett a szinte védjegyének számító hengerelrendezés mellett. A Design Vision GTI-koncepció egyébiránt a 7-es Golf GTI-n alapszik, de a ráaggatott aerodinamikai csomag teljesen egyedivé varázsolja a fehérségével teljesen makulátlannak tűnő sportkompaktot. A morcos lökhárítók, a LED-es fényszórók és a 20 hüvelykes könnyűfém felnik már kötelező elemek a kiállítási modelleken.
Az utastér sem maradt érintetlen, a vezetőközpontú, egyedi műszerfal bővelkedik karbonban és a megannyi finom részlet igazán különlegesség teszi az összképet. Az öblös hathengeres nyomatéka DSG váltón át jut el a négy kerékig, s a 100 km/h eléréséhez mindössze 3,9 szekundumra van szüksége az autónak, míg a csúcssebesség 300 km/h.