A Fiat szárnyai alatt tevékenykedő márka már jó ideje tervezi az amerikai forgalmazást, de a várakozások természetesen a másik oldalról is megvannak. A kisautók kategóriájában induló, hamarosan alaposan frissülő MiTo pedig kiváló alkalom lehet az USA piacára való beférkőzéshez, míg az olaszok hírnevét a tengerentúlon a 4C Competizione alapozza meg. A döntés még nem végeleges, hiszen a homologizációs folyamat nagyjából a Mini árszintjére emelné a kis Alfát, ami nem túl combos eladási számokat sejtet.
Az Alfának két fontos célja van a megújuló MiTóval: a második generáció a globális törekvések mellett alapul szolgál majd egy divatos crossoverhez, ami háromajtósként lényegében az üres küzdőtérbe megérkezett Mini Paceman orra alá törne borsot. Az új MiTo a Fiat 500 moduláris platformjára épül majd, s lényegében ez az alap, illetve annak rugalmassága teszi lehetővég, hogy a háromajtós kisautón túl magasított verzióban is készülhessen a modell, így bővítve a családot.
Ahogy azt eddig is sejtettük, a motorok tekintetében sok újdonságra nincs kilátás, a kéthengeres belépőmodell továbbra is marad, ám a mérnökök addigra 100 lóerőre pumpálják a turbós benzines teljesítményét. Jó hír, hogy nem marad el a bioüzemanyagot, illetve a gázt hasznosító verzió, ami az olasz piac miatt mindenképp logikus lépés. A csúcsot ezentúl is a négyhengeres MultiAir turbómotor adja, maximálisan 200 lóerős teljesítménnyel. Noha pletyka csupán, mindenképp említést érdemel, hogy konnektorról tölthető hibriddel is bővítenék a kínálatot az olaszok, bár ilyen technológiát tőlük még nem láthattunk.