A legutóbbi modellfrissítések alkalmával viszont a daciások összeszedték magukat, amit a legújabb töréstesztsorozat eredménye is mutat. Már a Sandero menetpróbáján hangsúlyozták az illetékesek, hogy a fejlesztők sokat dolgoztak a biztonság javításán, ráadásul immár a bruttó 2 millió forint alatt elérhető, klíma nélküli bázisverzióban is szériában jár többek között a 4 légzsák és a menetstabilizáló rendszer (ESP). S hogy mi lett a törekvések eredménye?
Az Euro NCAP vizsgálatát az új Sandero az ötös skálán négycsillagos eredménnyel zárta, vagyis egy teljes csillagot javított az elődhöz képest, ami komoly előrelépés. Összességében 29 pontot gyűjtött a modell az értékelés során, s kategóriákra lebontva a következő módon áll össze a bizonyítványa: felnőtt védelemre (frontális és oldalütközés) tisztességes 80 százalékot, gyermekvédelemre 79-et, gyalogosvédelemre 57 százalékot, széria biztonsági rendszerekre pedig 55 százalékot kapott, amely értékek immár abszolút elfogadhatóak, mi több egészen meggyőzőek.
A Logan töréstesztje még várat magára, de mivel a Sandero és a Logan technikája a puttonyt leszámítva szinte az utolsó csavarig megegyezik, vélhetően a remek szedán is hasonló eredménnyel fog zárni. Az Euro NCAP legfrissebb tesztsorozatában több modellt is megvizsgált, amelyek főleg az elérhetőbb árú kategóriákból kerültek ki: a haszongépjárműből leszármaztatott és taxiként számtalanszor elismert Nissan Evalia mindössze három csillagot ért el, ami 2013-ban egy Nissantól bizony nagy szégyen. A Renault Captur és a Chevrolet Trax hozta az elvárhatót, és mindkét kiskategóriás crossover 5-5 csillaggal zárt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!