Brutális V6 a Renault középmotoros kisautójában

Nincs több kétség a Renault titokzatos kisautója körül, a Monacói Nagydíj apropóján hivatalosan is lelepleződött a Twin Run koncepció.

Sütő Zsolt
2013. 05. 30. 17:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Renault 5 és a Clio V6 szellemi örököseként a tanulmány is középmotoros felépítésű lett, így aztán a 3,5 literes V6-os blokk közvetlenül az utasok tarkóját borzolja. Az alig 3,68 méter hosszú, 197 centiméter széles és 149 magas agresszort 320 tagú ménes és 380 newtonméter nyomaték repíti, így nem okoz nehézséget a 0–100-as sprint 4,5 másodpercen belüli abszolválása sem. Aki elég bátor a kis méregzsák volánja mögött, akár 250 km/h sebességig is űzheti a leszorítóerőért hátsó légterelővel is küzdő négykerekűt.

A térhálós váznak, valamint az üveg- és szénszálas karosszériának köszönhetően az újdonság nem nehezebb 950 kilónál, így aztán a kihegyezett szívómotor úgy dobálja kénye-kedve szerint, akár egy kiéhezett oroszlán a sebesült gazellát. Kapaszkodhatnak hát a 18 colos felnikre húzott 245/35-ös abroncsok, valamint az izzásig hevített 356 milliméteres, hatdugattyús első fékek és a 328 millis hátsó tárcsák.

Az utastérben már vonzóan puritán minimalista stílus jellemzi az autót, igaz nem is kívánhatunk többet, hiszen a hatfokozatú Sadev szekvenciális váltó karja kellően közel van az Alcantara bőrrel húzott kormánykerékhez, s a Sparco ülések is jól tartanak, amikor kilinccsel előre hagyjuk hátunk mögött a hercegség pályájának Grand Hotel előtti visszafordítóját. Nincs is hát más dolgunk, mint átadni magunkat a vezetés örömének, s legfeljebb csak a legszükségesebb információkat megjelenítő 5,5 hüvelykes kijelzőre vethetünk néhány félszeg pillantást.

A kedvcsináló Twin Run célja nem más, mint a hamarosan érkező új Twingo jó hírnevének megalapozása. Egyébként minden jel arra utal, hogy Wittinger Csaba tehetségének köszönhetőn hamarosan a Peugeot 508 RXH, a Kia Optima vagy éppen a Porsche 911 sziluettjén túl is felsejlik egy globális, sorozatgyártású autó, amely világszerte magyar szakemberek munkásságát dicséri majd.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.