A Renault 5 és a Clio V6 szellemi örököseként a tanulmány is középmotoros felépítésű lett, így aztán a 3,5 literes V6-os blokk közvetlenül az utasok tarkóját borzolja. Az alig 3,68 méter hosszú, 197 centiméter széles és 149 magas agresszort 320 tagú ménes és 380 newtonméter nyomaték repíti, így nem okoz nehézséget a 0–100-as sprint 4,5 másodpercen belüli abszolválása sem. Aki elég bátor a kis méregzsák volánja mögött, akár 250 km/h sebességig is űzheti a leszorítóerőért hátsó légterelővel is küzdő négykerekűt.
A térhálós váznak, valamint az üveg- és szénszálas karosszériának köszönhetően az újdonság nem nehezebb 950 kilónál, így aztán a kihegyezett szívómotor úgy dobálja kénye-kedve szerint, akár egy kiéhezett oroszlán a sebesült gazellát. Kapaszkodhatnak hát a 18 colos felnikre húzott 245/35-ös abroncsok, valamint az izzásig hevített 356 milliméteres, hatdugattyús első fékek és a 328 millis hátsó tárcsák.
Az utastérben már vonzóan puritán minimalista stílus jellemzi az autót, igaz nem is kívánhatunk többet, hiszen a hatfokozatú Sadev szekvenciális váltó karja kellően közel van az Alcantara bőrrel húzott kormánykerékhez, s a Sparco ülések is jól tartanak, amikor kilinccsel előre hagyjuk hátunk mögött a hercegség pályájának Grand Hotel előtti visszafordítóját. Nincs is hát más dolgunk, mint átadni magunkat a vezetés örömének, s legfeljebb csak a legszükségesebb információkat megjelenítő 5,5 hüvelykes kijelzőre vethetünk néhány félszeg pillantást.
A kedvcsináló Twin Run célja nem más, mint a hamarosan érkező új Twingo jó hírnevének megalapozása. Egyébként minden jel arra utal, hogy Wittinger Csaba tehetségének köszönhetőn hamarosan a Peugeot 508 RXH, a Kia Optima vagy éppen a Porsche 911 sziluettjén túl is felsejlik egy globális, sorozatgyártású autó, amely világszerte magyar szakemberek munkásságát dicséri majd.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!