A 2008 ugyanis nem szerényebb célból fogant: a világ legnépszerűbb crossovere kíván lenni. Ehhez 2015-re 200 000 darab értékesítését tervezik a franciák, amelyhez jelentősen hozzájárul majd a típus Kínában és Latin-Amerikában történő forgalmazása. A 208-cal kétharmad részben azonos alkatrészekből álló 2008-at külsőre meglepően sok részlet különbözteti meg kisebb és olcsóbb rokonától.
A 25 mm-rel megnövelt hasmagasság az aktuális trendeket követi, míg a hozzá képest 200 mm-rel nagyobb hosszúság és a 96 mm-rel feljebb húzódó plafon a családi felhasználásnak kedvez. Teszi ezt meglehetősen jól, ugyanis annak ellenére, hogy a 2008 kompakt külső méretekkel rendelkezik, belül meglehetősen tágas. Miközben négy 190 centiméternél is magasabb felnőtt csak a válltér viszonylagos szűkösségén veszhet össze, csomagjaik szinte biztosan beférnek a már alapból is 360 literes csomagtartóba.
Annak ellenére, hogy a terepjárás férfias sport, a Peugeot újdonsága is feminin, lágy vonalakkal hangol erre. A magas felépítésből eredő dobozformát ügyesen oldják a szépen megformált, elöl LED-es nappali menetfénnyel rendelkező világítótestek, a több helyen bevetett króm és a lemezek ügyes hajlítása pedig további látványosságról gondoskodik. Miközben a megjelenés szubjektív témakör, a belül alkalmazott finomságokat valószínűleg mindenki értékeli majd. A burkolatokat és kárpitokat gondos kezek válogatták, így már a szerényebb felszereltségű modellekben is kellemes hangulat fogad, a műszercsoporton és a tetőkárpiton feltűnő LED-es fénycsíkok pedig tovább fokozzák ezt.
A 2008 üres tömege alapmotorral mindössze 1,045 kg-ra adódik. Így például a motoroknak, amelyek gyorsabban, hatékonyabban vihetik a karosszériát. Az alig egytonnás tömeg lehetővé teszi, hogy már az 1,2 literes, háromhengeres szívó benzines alapmotorral is használható alternatívát adjon a minden verzióban elsőkerék-hajtású modell. Bár csak ötfokzatú váltó jár hozzá, hangja még nagyobb tempónál is viszonylag visszafogott marad, miközben könnyed, dinamikus autózásra is vállalkozhatunk vele.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!