Egy Porsche ébredése: íme, a Panamera Sport Turismo

Ezúttal láthatjuk a folyamatot, mely során papírra vetett skiccekből előbb agyagszobor, majd valódi, mozgó alkatrészeket tartalmazó mérnöki remek válik.

Csizsek Ádám
2013. 05. 02. 16:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Párizsi Autószalonon bemutatkozó Porsche Panamera Sport Turismo premierjét megannyi, munkával teli hónap előzte meg. A videó alapján megismerkedhetünk a német sportautógyártó formatervezői csoportjának tevékenyégével, miközben a műszaki tartalomért felelős kollégák sem maradnak ki a jóból. Noha a Panamera már eredetileg is négyajtós kupémodellnek készült, a Porsche úgy döntött, hogy egy sportos ruhába öltöztetett kombi méltóképp vetítheti előre a jövőt, főként a lemezek alatt rejlő hibrid technikával együtt.

A VW konzerntől származó V6-os, 3 literes kompresszoros benzinmotor 333 lóerős teljesítményét ezúttal egy teljesen új elektromotor egészíti ki, ami immáron 95 tagú ménest enged szabadjára, így téve képessé az akár hálózatról tölthető Plug-in modellt 416 lóerős rendszerteljesítményre.

A 9,4 kWh-s lítiumion akkumulátorok hálózattól függően 2,5 óra alatt teljesen regenerálhatóak, a 130 km/h-s (elektromos) végsebesség mellett így 30 km-nyi zéró emissziós hatótávolsággal megajándékozva az autót, illetve a leendő tulajdonost.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.