Ennyiért lesz kapható a Skoda Octavia RS

Érdekes dologra lettünk figyelmesek a Skoda hazai oldalát böngészve – az árlistán ugyanis már szerepel az Octavia RS, a modell, amelyet még be sem mutattak.

Szabó Péter
2013. 05. 29. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az RS lemezei alatt ezúttal 220 lóerőt találunk, amelyet a kétliteres turbómotor legújabb verziója szolgáltat. A hetes Golf GTI-ben bemutatkozott erőforrás 350 Nm csúcsnyomatékot termel és alapból hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja az első kerekeket. Hivatalos adatok híján a menetteljesítményeket csak tippelni lehet: 6,6 másodperc körüli 0-100-as sprintre és 245 km/h-s végsebességre számíthatunk.

Az ugyancsak hatfokozatú dupla kuplungos automataváltó felára valamivel több, mint 600 ezer forint, ezzel viszont – feltehetően a rövidebb áttételek miatt – a 6 liter körüli gyári fogyasztási adat 6,5 l/100 km környékére emelkedik.
Akinek viszont a fogyasztás a vesszőparipája, az biztosan dízelmotorral veszi meg majd az RS-t – ugyanis az elődökhöz hasonlóan erre is kínálkozik lehetőség. A sportos köntös és felkészítés mellé ide szintén kétliteres, ám ezúttal már 184 lóerős dízelmotor jár, amely a Golf GTD-ben ünnepelte premierjét.

 

 

A 380 Nm-es csúcsnyomatékával a benzinest e téren épp leköröző öngyulladós felára szimbolikus 61 ezer forint és dupla kuplungos automatával ugyancsak kérhető lesz. Mindez azt jelenti, hogy a „komótosabb” viselkedésért (0–100: ~7,5 s; 230 km/h) cserébe az RS TDI a pénztárcánkat is jobban kíméli – ezt bizonyítja a gyárilag 4,2-4,7 literesre adódó étvágy is.

Körülbelül 220 ezer forintos felárért egyébként kombi karosszériával is elérhető lesz az összes RS modellváltozat. A típust egyébként a hagyományos színskála mellett élénk versenykék, ralli zöld és sprint sárga fényezéssel is megvásárolhatjuk, miközben az alapfelszereltség részét képezi a bőr-szövet sportülés, a 17 colos kerekek, a bi-xenon fényszóró, a 15 mm-rel ültetett sportfutómű, a differencálzárat imitáló menetstabilizáló, a tempomat, a bluetoothos kihangosító és még sok más tétel, vagyis alapáron is egy jól felszerelt autót kapunk.

Ráadásul erre jön a hazai képviselet 600 ezer forintos bevezetési kedvezménye, melynek köszönhetően nagyon jó ajánlatot kapunk. Durván 7 millióért 220 lóerős, tökéletesen használható, mérsékelten fogyasztó és jól felszerelt családi sportszedán? Megéri várni rá de mennyit kell? Az újdonság a szeptemberi Frankfurti Autószalonon már minden bizonnyal a Skoda standját ékesíti majd, de a gyáriak valószínűleg még a nyáron közzéteszik róla az első hivatalos adatokat és fényképeket.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.