A külső formaterv a kötelező kellékként aposztrofálható ledes fényszórókon felül a márka jelenlegi irányvonalát képviseli. A jármű hosszúsága 4,25, magassága 1,46 méter.
Belül a 208 által már előrevetített receptet találjuk: a kisméretű kormány felett kaptak helyet a vezetőt informáló kijelzők, a műszerfalon 9,7 colos érintőképernyő trónol.
Az új, EMP2 névre keresztelt platform a fokozott dinamikát igyekszik szavatolni. Ehhez hozzájárul az elődmodellnél kisebb tömeg, és a sajtóanyag kiemeli a futómű szerepét is – a kialakításáról azonban egyelőre nem nyilatkoztak. A kivételesen nagy, 470 literes csomagtartó okán valószínűsíthető, hogy egyszerűbb, csatolt lengőkaros megoldásra számíthatunk.
Ugyanilyen kitartóan hallgat a gyártó a fogyasztási adatokkal kapcsolatban is, így egyelőre hivatalos forrásból csak annyit tudhatunk, hogy a legtakarékosabb változat 85 g/km-es károsanyag-kibocsátással rendelkezik. Ez 3,2 l/100 km-es étvágyat takar, amelyre minden valószínűség szerint az 1.6 e-HDi hajtáslánc kimondottan takarékosra hangolt kivitele lesz képes.
Az új 308-asokat a márka bázisának számító Sochaux-ban építik majd. A teljes hajtáslánc szintén Franciaországban, a trémeryi és douvrini üzemben készül. A modell világpremierje szeptember 10-én a frankfurti autószalonon lesz, a hazai kereskedésekbe még az ősszel megérkezik.