A változtatások a gyártó hivatalos konfigurátorában láttak első ízben napvilágot, és elsősorban finom formai beavatkozásokat takarnak. A legszembetűnőbb az új vese- és kopoltyúpár megjelenése, de a fényszórókon szintén dolgoztak a formatervezők. A beltérben az új kormánykerékről és az eddiginél jóval nagyobb iDrive vezérlőről ismerhető fel a friss széria, amellyel az átdolgozott fedélzeti rendszert irányíthatjuk.
Az autó 4,4 literes biturbós V8-as benzinmotorjához nem nyúltak a mérnökök, így a sofőr továbbra is 560 lóerős teljesítménnyel, valamint 680 Nm-rel garázdálkodhat; az erő a 7 sebességes, dupla kuplungos automata váltón keresztül jut el a hátsó úthengerekhez az aktív M-differenciálművön keresztül. A kínálatban újdonságként szerepel, hogy a hírek szerint választható lesz egy teljesítménynövelő opció, melynek keretében az M5 teljesítménye eléri az 580-585 lóerőt.
Az úgynevezett Competition csomaghoz többek között dinamikusabb futómű, átdolgozott M Dynamic üzemmód és exkluzív 20 colos kerékgarnitúra tartozik. A szupergyors sportlimuzin alapára állítólag nem változik, vagyis bruttó 30 millió forintos belépőre számíthatunk.
Újabb hír a német nehézbombázó háza tájáról, hogy a típus 30 éves évfordulójára való tekintettel a BMW rövidesen piacra dob egy limitált különkiadást. A kémfotósok a garchingi (Németország) M-üzem környékén kapták lencsevégre az egyelőre ismeretlen opciókat tartalmazó speciális széria belterét, amelynek utasoldali díszlécén egy „30 Jahre M5” (magyarul 30 éves BMW M5) matrica található. A plakett 1/300-as sorszáma egyben arra is utal, hogy összesen 300 darab évfordulós M5 legyártását tervezik a bajorok.