Különösen büszkén számolhatunk be az Audi 2013-as puskaporára: mivel egy különleges TT-t készítettek fel a németek, ezért hazai (egészen pontosan győri) jelentősége is van az autónak. A tervezők szeme előtt a maximális tapadás és a lehető legintenzívebb vezetési élmény lebegett a fejlesztés során, így hát a sikerhez a négykerekűnek Quattro hajtásra, alacsony tömegre, lehetőleg kézi váltóra és egy erős motorra lenne szüksége. Szerencsére az „Audi TT ultra quattro concept” ezekből a hozzávalókból mindegyikkel büszkélkedhet.
Az eleve könnyű, alumíniumban gazdag vázból további 43 kilogrammot sikerült lefaragni, a karosszéria a szénszál erősítésű műanyag (CFK) széleskörű felhasználásának köszönhetően pedig további 57 kilóval lett könnyebb, így már rögtön mínusz 100 kilónál tartunk. A hátsó ülések az élvezet áldozatai lettek, az R8 GT szuperkönnyű első kagylóülései pedig további 22 kilogramm „veszteséget” jelentenek.
Súlyt nyertek a tervezők a speciális kerámia fékekkel és a titán kipufogórendszerrel, míg a különleges keréktárcsák összesen mínusz 20 kilót hoztak a konyhára. A szélvészgyors, teljesen átdolgozott futómű mérlege -6 kg, míg az áramellátásról egy mindössze 4 kilós lítiumos akkumulátor gondoskodik, mégpedig a sofőrülés alatt. A jelentősen átdolgozott kétliteres, négyhengeres TFSI turbómotor tömege 25 kilóval csökkent, a sajtóanyagból pedig kiderül, hogy az összes beavatkozás együttesen szumma 300 kilót jelent, vagyis ennyivel könnyebb a TT ultra quattro concept egy hozzá hasonló szériakivitelnél, például egy TT-S modellnél. A habot a tortán a korrekt felszereltség jelenti, így többek között a klímaberendezésről és az elektromos ablakokról sem kell lemondani.
A motorra visszatérve: a két literből nem kevesebb, mint 310 lóerőt sajtoltak ki a mérnökök, amihez 400 Nm-es csúcsnyomaték társul (1900–5000 / 1 perc között). Ezek igen komoly adatok, bár nem kell megijedni, hisz’ literteljesítményben ez a kétliteres még mindig távol áll a Mercedes A45 AMG 360 lóerős műremekétől, ami ráadásul szériában kelleti magát. De nincs is szüksége komolyabb teljesítményre az Audinak: a 310 lóerő az 1111 kilós saját tömeggel párosulva 3,6 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt jelent, ami már-már szuperautókra jellemző érték.