Az információt maga Friedrich Nitschke, a BMW M divíziójának vezére osztotta meg a minap az autós médiával. Noha az öblös, utánozhatatlan hangú szívómotorral szerelt sportautó még 6 hónapig gyártásban marad, a vásárlók kíméletlenül lecsaptak a bajorok utolsó példányaira. Az M3-as fogyása mellett Nitschke egy új motorról is beszélt, illetve arról, hogy az M csoport stratégiája hogyan alakul a jövőben.
Hiszen a BMW és sportos autóival foglalkozó csapata hasonló motorokra épít, így fennáll a kérdés, hogy a downsizing kora miként érinti a legsportosabb modelleket. A BMW a kormányzás precizitása miatt továbbra sem szeretne összkerekes sportautót látni az M garázsában (aki mégis ilyet szeretne, annak ott az X5 M és az X6 M), tehát ilyen téren nincs kompromisszum, ám az M vásárlói számára a kisebb és kevesebb hengert tartalmazó motorokból kell kipréselniük a mérnököknek a szükséges teljesítményt.
Természetesen jelen pillanatban még nem kell félnünk attól, hogy hat henger alá adják a németek, azonban a későbbiekben bizony akár fele ekkora erőforrással is kénytelen lesz beérni BMW. Az M vezére optimistán nyilatkozott a hamarosan debütáló háromhengeres, másfél literes motorról: „a háromhengeres motor nagyon vonzó. Lehetséges kipréselni belőle 184–200 lóerőt literenként, ráadásul nekünk 1,5 liter áll rendelkezésünkre” – mondta a szakember arra utalva, hogy a szokatlanul kis erőforrásból 310 paripát is előcsalogathatnak majd. Mindez pedig nem is oly távoli, hiszen a Mercedes–Benz a 45 AMG modellekben a kétliteres, négyhengeres turbómotorral 180 lóerős literteljesítményt ért el.