Mi egyáltalán nem csalódtunk, véleményünk szerint lélegzetelállítóra sikeredett a muszkuláris formaterv, amin egy igazi sportautó minden klasszikus vonása megtalálható. A szemfülesebbeknek különben ismerősek lehetnek a formák: a formaterv szinte teljes mértékben a 2011-es hibrid Jaguar C-X16 koncepciótól érkezik. Biztosak vagyunk benne, hogy vezetni is legalább olyan jó lesz az F-Type kupét, mint ránézni, addig pedig hivatalos adatok híján az alábbiakban mi próbálunk következtetni a részletekre, a már kapható roadster tulajdonságai alapján.
Az F-Type Coupé változata meglepően nagyra nő, megtartva jaguaros arányait: a 2622 mm-es tengelytávhoz tekintélyes, 1,9 méteres szélesség, illetve 4,5 méteres hossz társul, vagyis körülbelül 13 centivel hosszabb egy Porsche Caymannál, miközben épphogy 1,3 méter alatti magasságuk szinte hajszálra megegyezik.
Bár a fix tetős változat akár 100 kilóval könnyebb lehet az alsó hangon is több mint másfél tonnás roadsternél, tömege biztosan meghaladja a Porsche Cayman változattól függően 1,3–1,35 tonnáját, bár az is igaz, hogy míg a kétszemélyes német sportkocsi csúcsváltozata 325 lóerőt „tud”, addig a Jaguar 340-ről indul – de erről egy kicsit később. Az F-Type különben felár ellenében akár állítható csillapítású, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros alumínium felfüggesztéseket kap, míg a pontos kormányzásról igen közvetlen kormánymű gondoskodik.
Az opcionálisan teljes műszerfalbőrözéssel készülő F-Type kupé legkülönlegesebb részlete belül a navigációs rendszer felett igény szerint kiemelkedő két légbeömlő lesz, de még az olyan apróságokra is figyeltek a tervezők, mint hogy a karosszériába alapból belesimuló kilincseket finom, Jaguar felirattal átszőtt, szálcsiszolt alumínium betéttel díszítsék. Annyi bizonyos, hogy a belső formaterv egészen egyedire sikeredett, és inkább hasonlít egy Aston Martin utasteréhez, mint egy Jaguaréhoz, ami persze véletlenül sem hátrány. Az orrmotoros, hátsókerékhajtású sportkocsi a roadsterhez hasonlóan szigorúan kétszemélyes lesz.