A 2010 óta piacon lévő hatodik generációs 5-ös sorozat minden eddiginél népszerűbb. Úgy tűnik, hogy a típusból az elődmodellek 1,4 milliós darabszámánál jóval több talál majd gazdára. Ezt bizonyítják az értékesítési adatok is: a modellpálya frissítéssel jelképezett feléig már több mint egymillió példány kulcsát adták át az értékesítők. De hogyan lehet ezt a népszerűséget fenntartani?
Természetesen egyrészt a külső aktualizálásával. Persze a BMW-nél is tudják a „jón ne változtassunk” filozófiát, így mindössze a modernebb első fényszórókról és az enyhén átformált, nagyobb levegőbeömlő nyílásokkal rendelkező lökhárítókról lehet megkülönböztetni a ráncfelvarrott 5-öst.
Ezzel együtt a típus világítási rendszerét is átdolgozták a mérnökök. A xenon fényszóró immár a szériafelszereltség részét képezi, miközben az opciós listára felkerült az adaptív LED-es fényszóró, amely nemcsak energiafogyasztásában, de megjelenésében is különbözik hagyományosabb társaitól. A Gran Turismo kivitel esetében a tetővonalat is valamivel harmonikusabbra faragták a tervezők, amely a belső méretekre is jó hatással volt: a csomagtartó mérete alapból 60 literrel kerek 500 literesre növekedett. Ezt a 33 fokos tartományban dönthető hátsó ülések legmeredekebb állásában egészen 650 literig növelhetjük.
Érdekes, hogy a továbbra is 560–1670 literes Touringnál is nagyobb a Gran Tourismo puttonya: az ülések 40:20:40 arányú ledöntésével 1,75 köbméteres rakteret kaphatunk. Belül a gyáriak elsősorban az új kárpitozásra és a funkciók bővítésére fordították a figyelmet. Emellett a kulcs nélküli rendszer immár itt is támogatja az „alárúgásos” csomagtérnyitást, amivel megkönnyíthetjük az életünket, ha éppen csomagokkal teli kézzel érkezünk az autóhoz.
Újdonságként a 3-as modellsorozat kínálatához hasonlóan az 5-ösnél is megjelent a Lines személyre szabhatóságot fokozó program, a sportolást kedvelőket pedig továbbra is az M sportcsomag szolgálja ki. Hajtásláncok terén a nagy újdonságok helyett az ésszerű bővítésre voksolt a BMW. Ennek egyik mellékhatásaként már az összes modell teljesíti az EU6-os emissziós normát.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!