Kevesebb autót, de több pénzt akar a Ferrari

Az olasz márka célja nem a tömegek megfogása, legújabb interjújában a márkafőnök más utat jelölt ki a nyereségesség fokozására.

Szabó Péter
2013. 05. 10. 17:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már idén is kevesebb kocsit kívánnak eladni, mint a 7318 eladást produkáló tavalyi esztendőben, viszont összességében többet szeretnének keresni rajtuk. Így megőrizhető marad a márka exkluzivitása, amelyért a vásárlók hajlandók a busásabb árat megfizetni. „A Ferrarival egy álmot vásárolnak ügyfeleink, akiket biztosítani kell afelől, hogy ezt az álmot megőrizzük” – mondta Montezemolo.

„Ennek megfelelően lelassítjuk a gyártást. Az elmúlt évek növekedését a feltörekvő piacok hozták. Alapvető célunk az exkluzivitás megőrzése. Kevesebbet gyártunk, megőrizve a gépkocsik piacra jutásának eddigi iramát, ezzel megőrizve a használt modelljeink értékét is.” Hogy mik a konkrét célok? Montezemolo elmondása szerint 2013-ban kevesebb mint 7000 új autó kulcsától válnak meg, amelyhez még jön a LaFerrari 499-es darabszáma, vagyis lényegi csökkentést nem terveznek, a cél inkább csak a status quo fenntartása.


A Ferrari vezére a jövőbeli tervekről is beszélt. „Ha valaki négyajtós szedánt vagy SUV-t keres, a Maseratinál megtalálja. Nem fogunk eltérni a jelenlegi csapásiránytól.” Állítása jogos, a Maserati ugyanis a termékportfólió erőteljes bővítésébe kezdett, még jobban felkészülve arra, hogy magához vonzza a Ferrarinál többre, ám mégis kevesebbre vágyó vásárlókat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.