A köztársaság kormányzatát számos ponton lehetne kritizálni, de annyi bizonyos, hogy jó példát szolgáltatva inkább az olcsó munkaerőt kihasználó tehetőseket igyekszik további adóterhekkel sújtani ahelyett, hogy a szorgos szegények megélhetését nehezítené tovább.
A helyi döntéshozók ugyanis most a drágább gépkocsik adótartalmát igyekeznek növelni, melyek általános forgalmi adója 20 százalékról emelkedhetne felfelé. No nem a funkcionális járművek esetén, csak az 1,7 millió jüannál, azaz körülbelül 62 millió forintnál drágább autókra vonatkozna az intézkedés, igaz, a népes lakosságban ennek a kategóriának az értékesítési volumene sem elhanyagolható.
Az európai gyártók között a Jaguarral és a Land Roverrel az indiai kézben lévő Tata, a német prémium trió és kiemelten a Volkswagen konszern, sőt a Ferrarin keresztül még a Fiat csoport is fokozottan érintett. A Giffen-javak rugalmatlan kereslete miatt azonban nem negatív értelemben, hiszen ezek az autók bármilyen áron elkelnek, ám érthető módon a gazdagok sem restek spórolni, így aztán az ijesztgetésük az esetleges sürgetett megrendelésekkel a termelési kapacitási korlátok feszegetéséhez vezethet, s átmeneti készlethiányt okozhat úgy az öreg kontinensen, mint a tengerentúlon.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!