A funkcióval bíró erőteljes optikai elemek már itt is alaposan felpezsdítik a képet. Az elöl-hátul 1950 mm-es nyomtávúra hízott, 4,36 méter hosszú kupaautó üresen 1120 kilogrammot nyom a mérlegen. A lemezek alatt kétliteres turbómotort találunk, amely ezúttal 330 lóerőt és 350 Nm nyomatékot szorít ki magából, hogy megdolgoztassa az első kerekeket.
Odáig hatfokozatú duplakuplungos automatán keresztül jut az erő, amelyet természetesen a kormányról vezérelhet a pilóta. Az elsőkerékhajtású sportolót elektromos differenciálzár segíti a tekintélyes teljesítmény leadásában. Ahogy azt már megszokhattuk más versenyautóknál, itt is teljesen állítható futóművet kapunk, a lassulásról pedig elöl hatdugattyús, 362 mm-es, hátul pedig négydugattyús, 310 mm-es tárcsákkal rendelkező fékek gondoskodnak.
Bár egyelőre még csak tanulmányról beszélünk, a típusból készül majd hagyományos versenykiadás és kimondottan hosszú távú versenyekre specializálódott verzió is, amely szekvenciális hatfokozatú váltót, mechanikus differenciálzárat és nagyobb benzintankot kap. A Seat Leon Cup Racer világába nagyságrendileg 21 millió forintért szól a beszálló, ám a hosszú távra specializált modellért közel 30 milliót kér a gyártó. Adók nélkül, természetesen.