A trendek ilyen módon való alakulása látszólag örvendetes, azonban a növekmény elsősorban igencsak koros járművek számlájára írható, s ezt az új autók értékesítése aligha tudja kompenzálni. Minderre bizonyítékul a 2012-es esztendő első 11 hónapjának tanulsága szerint mintegy 49 550 külföldi rendszámú kocsira került magyar tábla, miközben a szalonokat ennél kevesebb, 48 014 darab négykerekű hagyta el teljes pompájában.
Ezzel a géppark átlagos életkora elérte a 12,2 évet, ami természetesen az általános biztonsági jellemzőkre sincs jótékony hatással. Különösen letaglózó az Autós Nagykoalíció statisztikája, mely alapján több mint félmillió regisztrált személyautó forgalmi engedéllyel sem rendelkezik, igaz, azt nem tudni, hogy ezek a mindennapi forgalomban részt vesznek-e.
Mindezek fényében persze nem is olyan meglepő, hogy a járműgyártók biztonsági fejlesztései, s az intelligens járműrendszerek jótékony hatásai csak igen lassan gyűrűznek be a hazai közlekedésbe. Mindezen túl a járműpark átlagos CO2-kibocsátásának hamarosan nemzetgazdasági szinten is káros következményei lehetnek, hiszen az Európai Unió döntéshozói kilátásba helyezték, hogy 3-4 éven belül az autóállomány jellemzői is beszámításra kerülnek széndioxid-kvótába, melynek folyományaként hazánk haszonélvezőből egyik pillanatról a másikra nettó befizetővé válhat.
Ami az egyik oldalon öröm, az a másikon bánat, hiszen szakemberek vélekedései szerint Magyarország még távol áll attól, hogy a nyugat szemetesének tekinthessük – van még sajnos tovább is. A jellemzően Németországból behozott, visszatekert órájú használt autók néhány év vendégmarasztalás után, illetve kézen-közön átfutva azonnal Romániában, vagy éppen Bulgáriában indulnak újra útnak – jellemzően ismét szerényebb futásteljesítménnyel a műszerfalukon. Mindez persze nekünk öröm, hiszen az EU túlzott szigora miatt lassan a bontóipar is hanyatlásnak indul, mivel a korábban életképes vállalkozások munkáját mind az adóterhek, mind a lassan teljesíthetetlenné váló előírások ellehetetleníteni látszanak. Nem meglepő az sem, hogy ismét azok kényszerülnek letenni a lantot, akik mindenben megfelelni igyekeznek, hiszen éppen ők azok, akik minden követelmény teljesítése után csak szerényebb profittal számolhatnának.