A kiállításon ezúttal az Alfa Romeo szakembereinek tenyere is izzadhatott, midőn a Disco Volante prototípus gördült a vörös szőnyegre, de éppenséggel a Gran Lusso Coupé debütálása kapcsán a BMW és a Pininfarina tervezői sem maradtak izgalmak nélkül. Azonban a friss koncepciók az elit környezetben csak amolyan másodhegedűsi rangot kapnak, hiszen a nemesek között olyan négykerekűek is felbukkannak, melyek ellenértékéből egész gyárakat is lehetne vásárolni.
Idén a pénz beszélt, a kutya ugatott, hiszen a legjobbnak járó trófeát Ralp Lauren veterán Bugattija nyerte, ami ráadásul a közönségdíjat is besöpörte. Az 1938-as 57SC Atlantic mndenki számára igazi csemege, hiszen a történelem során a prototípussal együtt napvilágot látott négy példányból már csak kettő fellelhető – az egyik a divatmogul gyűjteményében, míg a másik Peter Williamson rejtekhelyén. Érdekesség, hogy egy ’37-es példány az amerikai showman Jay Leno gyűjteményét is gazdagítja, azonban a felbecsülhetetlen értékű Competition Coupé „csupán” egy eredeti Bugatti alapokból építkező replika.
Ettore négy alkotása között a harmadik a maga nemében igazi csoda, hiszen a művészeti értéket még figyelmen kívül hagyva a számadatok egy 21. századi autónak is becsületére válnának. A 3,3 literes, soros nyolchengeres erőforrás nagyságrendileg 200 és 210 lóerő közötti teljesítménnyel szolgál, s akár 209 km/órás végsebességre is gyorsítja az álomszép kupét. A sors ilyen módon való kísértésére persze kevesen mernének vállalkozni, hiszen a több milliárd forintos eszmei érték nyomása nagyobb visszatartó erő bármilyen közúti ellenőrzésnél, sőt tulajdonképpen már az autó szemrevételezésének lehetősége is igazi szerencsének tekinthető.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!