Az osztrák esemény okán nem véletlenül esett a választás a cseheknél a Rapidra, ugyanis jelenleg ő volna a modellpaletta egyik húzóereje, amit népszerűsíteni szükséges a lehető legszélesebb körökben. Persze ott az Octavia is, ám ő nemsokára amúgy is gazdagodik sortos verzióval az RS személyében, neve pedig egyébként is jól bejáratott, ismert. A csehek garázsában a jól bevált tuningeljárásokhoz nyúltak a szakemberek. Ennek megfelelően kívülről az egyedi, kéttónusú fényezés, a pirosra fújt, 19 hüvelykes könnyűfém felnik és a komplett aerodinamikai csomag fokozza a hangulatot, a hátul kivezetett két kipufogóvégződés ugyancsak dinamizmust hivatott demonstrálni.
Apró finomság a motorháztetőn kialakított két légkiömlő. Sajnos a beltérbe nem nyerhetünk egyelőre betekintést, de a gyártó szerint a külsőn alkalmazott stílusjegyek odabenn szintén megtalálhatóak, az összképet pedig Recaro sportülések, sportkormány és megvilágított küszöbök teszik teljessé.
A technikáról azonban nem esik szó, így csupán találgatni tudunk, mi is hajthatja a legsportosabb Rapidot: valószínűsíthetően a magas teljesítményküszöbbel bíró 1.4 TSI dolgozik a motorháztető alatt, amelyből a csehek a Fabia RS esetén már egy ízben kipréseltek 180 lóerőt. A Skoda a Rapid mellett más érdekességekkel is szolgál a nagy látogatottságú autós találkozón: az új Octavia kombi speciálisan felszerelt verziója tűnik fel, továbbá a briteknél kapható Fabia RS Motorsport és a Citigo Motorsport változata ugyancsak tiszteletét teszi nyugati szomszédunknál.