A koreaiak korábban a meghökkentő formájúra préselt lemezekből összeállított, jórészt terepre szánt modelljeikről voltak ismeretesek, de nem győzzük hangsúlyozni, hogy ez ma már egyáltalán nincs így, elég büszkeségükre, a Korandóra nézni. A kellemes arányok és a masszív felépítés mokány külsőt kölcsönöz a Korandónak, mely érzést a hátul előbukkanó két kipufogóvég tovább erősíti. A markáns élekkel határolt ködfényszóróval, a tetőn végighúzódó sínnel és a jellegzetes króm hűtőmaszkkal folytatódik a tetszetős részletek sora. Határozottságot sugalló, divatos gúnyát öltött tehát a típus.
A tisztességes, igényes külső összességében nem kevésbé korrekt belsőt takar. A helykínálat terén a kategória egyik legtágasabb versenyzőjével van dolgunk: a fej- mellett a lábtér is bőséges, s hátul sem kell a magasra nőtt utasoknak fejet hajtaniuk, a csomagtér pedig szintén erős pont a maga 486 literes kapacitásával. Az anyagok és a kidolgozás minősége átlagosnak mondható, azonban a műszerfalon már kevésbé megbocsátható hibákba ütközünk. Az informatív, a hagyományosnál látványosabb feláras műszercsoporttal még nem lenne gond, viszont a középkonzolon helyet foglaló hifirendszer, illetve a japánoktól elcsent, kissé ósdinak tűnő, a napot csupán 12 órára felosztani képes kvarcóra bizony bosszantó tud lenni. A hifi tényleg borzalmas, a hangminősége eleve silány, a kegyelemdöfést pedig kezelhetősége adja meg. A középkonzolon például csupán előrefele léptethetünk a számok között, listás nézet nincs, a logika pedig alapjában hiányzik belőle. Persze ez nem tűnik nagy érvágásnak, azonban aki nap mint nap, minden út alkalmával zenét szeretne hallgatni, mindenképp nagy mínuszjelet tehet a listára.
A hibákért viszont kárpótol a hajtáslánc. A Korando a 150 lóerős kétliteres dízelmotorral és összkerékhajtással járt nálunk, s kellemes emlékeket hagyott maga után. A saját fejlesztésű négyhengeres erőforrás kifinomultsága példaértékű, ráadásul a hangereje visszafogott. Szintén dicséretet érdemel a jó használhatóságot eredményező karakterisztika miatt: jóformán 1000-es fordulattól rángatások és rezgések hiányában élvezhetjük 360 newtonméter csúcsnyomatékot. Az alacsony fogyasztásért a motor mellett a hosszúra nyújtott váltó ugyancsak felelős: 130 km/h-nál mindössze 2200 környékén jár a fordulatszámjelző mutatója, így a gépezet autópályán nem kortyol többet 6,6 liternél, országúti tempónál pedig simán elvan 6 liter alatt. A városi etapok sem rontják számottevően az átlagot, a betondzsungelben finom gázpedálkezeléssel akár 7 literből eljárhatunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!