Az utóbbi időben viszont igencsak felgyorsultak az események az olcsónak szánt márka háza tájáról: amennyiben hinni lehet az információmorzsáknak, a cég első büszkeségét idén júliusban fogja leleplezni Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szigorú vezetője. Az egyelőre K2 néven emlegetett újdonság egy ötajtós ferdehátú lesz, melynek meghajtásáról a Nissan Micra 3 hengeres (ott 80 lóerős) 1,2 literes benzinmotorja gondoskodhat, egy ötsebességes kézi váltón keresztül. A futómű elöl MacPherson, míg hátul csatolt lengőkaros lesz.
A méretek is körülbelül a Micrához igazódnak majd a hírek szerint, mi több az is elképzelhető, hogy az alacsony költségű típus a japán kicskocsinál tágasabb lesz. Mi különben a Dacia Sandero méreteit képzeljük el. Az alacsony tömegnek köszönhetően különben kiemelkedő hatékonyságot várhatunk, így a jutányos árú Datsun „K2” a kategória egyik legtakarékosabbja lehet. A gyártásra az első hullámban Indiában kerül sor, s a főbb piacok a „hazai” pálya mellett Oroszország és Indonézia lesznek. Nem kérdés, hogy az új modell sikere előre borítékolható, ha abból indulunk ki, hogy az induló változat állítólag 1,3 millió forintnál is olcsóbb lehet.
S hogy mit is lehet tudni dióhéjban a feltámasztásra kerülő márkáról? A Datsun 1932 és 1981 között működött, aztán néhány modellt átvett a Nissan, a Datsunra pedig agónia várt. Olyan autók tették híresé a mára kihalt márkát, mint a 270Z sportmodell, a Cherry vagy a Sunny. Azonban pont a Nissan próbál most új életet lehelni belé, ezzel három márkát magába foglaló konszernné hizlalva magát. A prémium Infiniti autók mellett a hagyományosabb értékeket a Nissanok viszik tovább, míg a költséghatékony megoldások a Datsun szimbólumát viselik majd.
Itthon vélhetőleg nem fogunk egy ideig Datsun-márkakereskedésekkel találkozni (bár aztán ki tudja, mi lesz a végén). A sikerért különben állítólag nem kevesebb, mint 250 millió fontot mozgósít a japán gyártó – jelentette be Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezére. A cél nem kisebb, mint az említett térségben 2014-ben 250 000 jármű értékesítése, amivel a piac meghatározó szereplőjévé léphetnek elő. „Egy abszolút zöld, megfizethető autó lesz, kis lökettérfogattal és jórészt helyben készülő alkatrészekkel. Fantasztikus autó lesz. A Datsun név mintegy 80 évnyi tapasztalatot jelent a japán autógyártásban, a Nissannak pedig roppant fontos eleme” – tette hozzá Ghosn.