Reszkethet a Dacia, érkezik a még olcsóbb Datsun

A Datsun is a Nissan hathatós segítségével kezdhet újra modellek gyártásába, pontosan úgy, ahogy valamikor régen is tette. Elsőként olcsó modell a cél.

Vajda János
2013. 05. 04. 5:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az utóbbi időben viszont igencsak felgyorsultak az események az olcsónak szánt márka háza tájáról: amennyiben hinni lehet az információmorzsáknak, a cég első büszkeségét idén júliusban fogja leleplezni Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szigorú vezetője. Az egyelőre K2 néven emlegetett újdonság egy ötajtós ferdehátú lesz, melynek meghajtásáról a Nissan Micra 3 hengeres (ott 80 lóerős) 1,2 literes benzinmotorja gondoskodhat, egy ötsebességes kézi váltón keresztül. A futómű elöl MacPherson, míg hátul csatolt lengőkaros lesz.

A méretek is körülbelül a Micrához igazódnak majd a hírek szerint, mi több az is elképzelhető, hogy az alacsony költségű típus a japán kicskocsinál tágasabb lesz. Mi különben a Dacia Sandero méreteit képzeljük el. Az alacsony tömegnek köszönhetően különben kiemelkedő hatékonyságot várhatunk, így a jutányos árú Datsun „K2” a kategória egyik legtakarékosabbja lehet. A gyártásra az első hullámban Indiában kerül sor, s a főbb piacok a „hazai” pálya mellett Oroszország és Indonézia lesznek. Nem kérdés, hogy az új modell sikere előre borítékolható, ha abból indulunk ki, hogy az induló változat állítólag 1,3 millió forintnál is olcsóbb lehet.

 

S hogy mit is lehet tudni dióhéjban a feltámasztásra kerülő márkáról? A Datsun 1932 és 1981 között működött, aztán néhány modellt átvett a Nissan, a Datsunra pedig agónia várt. Olyan autók tették híresé a mára kihalt márkát, mint a 270Z sportmodell, a Cherry vagy a Sunny. Azonban pont a Nissan próbál most új életet lehelni belé, ezzel három márkát magába foglaló konszernné hizlalva magát. A prémium Infiniti autók mellett a hagyományosabb értékeket a Nissanok viszik tovább, míg a költséghatékony megoldások a Datsun szimbólumát viselik majd.

Itthon vélhetőleg nem fogunk egy ideig Datsun-márkakereskedésekkel találkozni (bár aztán ki tudja, mi lesz a végén). A sikerért különben állítólag nem kevesebb, mint 250 millió fontot mozgósít a japán gyártó – jelentette be Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezére. A cél nem kisebb, mint az említett térségben 2014-ben 250 000 jármű értékesítése, amivel a piac meghatározó szereplőjévé léphetnek elő. „Egy abszolút zöld, megfizethető autó lesz, kis lökettérfogattal és jórészt helyben készülő alkatrészekkel. Fantasztikus autó lesz. A Datsun név mintegy 80 évnyi tapasztalatot jelent a japán autógyártásban, a Nissannak pedig roppant fontos eleme” – tette hozzá Ghosn.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.