Rohan a BMW – bajor újdonságok a kapuban

Nincs még egy gyártó, aminek olyan ütemben dübörögne a marketinggépezete, mint a BMW-nek. Csokorba szedtük a várható újdonságokat.

Sütő Zsolt
2013. 05. 16. 16:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha még csak a mézesmadzag elején állunk, bizonyos, hogy 2014 szeptemberében olyan modellek sorát üdvözölhetjük, melyek kivétel nélkül teljesítik az Euro 6-os kibocsátási normák drákói szigorúságú előírásait. Ennek a trendnek csupán előfutárai a nyár elején még inkább elterjedni készülő TwinPower Turbo benzinmotorok, hiszen 2014-től jó néhány M csoportos típus, s még a Z4-es hathengeres motorja is megfelel majd a szinte utópikus kívánalmaknak, melyekre reagálva a BluePerformance technológia is szót kér majd magának.

Minthogy március közepén a nemzeti ünnepet sokan töltötték autóikban, immár a hazai piac szempontjából is relevánssá válnak a négykerékhajtású kivitelek. Éppen ezért érdemel említést, hogy hamarosan néhány lejjebb pozícionált modell is felvértezhető lesz az xDrive rendszer opciójával. Ilyen lesz a BMW 118d három- és ötajtós változata, vagy éppen a 318d szedán és kombi karosszériavariánsai – mindegyikük kétliteres dízelmotorral, 143 lóerős teljesítménnyel.

 

Az ötödik ilyen bajor a 335d szedán lesz, melynek háromliteres, soros hathengeres erőforrása már 313 paripával sanyargathatja a négy abroncsot 5 szekundumon belüli 0-100 km/h-s sprintidőt produkálva, ráadásul ezt már szériában automataváltón keresztül teszi. A kiváló ZF-féle start/stopos nyolcfokozatú konstrukció egyébként már a teljes palettán képviselteti magát, ráadásul a 1-es, 3-as és 6-os szériákban új rajtprogram funkcióval is kiegészül.

A frissítések sorát gyarapítja az EfficientDynamics rendszer új „Eco Pro Mode” beállítása, ami vitorlázási funkcióval takarékoskodik, azaz 50 és 160 km/h közötti tartományban a gázpedál felengedésekor oldja a tengelykapcsolót, hogy így gurulva tehessük meg a lehető legnagyobb távolságot. A vezérlés komplikált algoritmusa egyébként könnyen értelmezhető módon tájékoztatja majd a vezetőt a felhasználás optimumairól – például a sebességkorlátozások előtti lassítási szakaszokon.

 

Akinek pedig nem szívügye a közutakon történő vitorlázás, egyetlen gombnyomásra kikapcsolhatja a funkciót. Végezetül a legnagyobb rejtély a vezetőt segítő rendszerek innovációit övezi. Az tudva való, hogy a Mercedes a héten debütáló S osztállyal új funkciókkal és a szenzorfúzió úttörő megoldásaival lép a színre, így aztán a BMW sem maradhat le. Mindenesetre a ConnectedDrive architektúra bizonyosan tovább bővül majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.