Space Star: 3 millió a legtakarékosabb benzines

A korábban Mirage néven megismert Mitsubishi, a Space Star megjelent az öreg kontinensen. Az autó a genfi premiert követően szép csendben megérkezett hazánkba.

Szabó Péter
2013. 05. 26. 5:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az importőr már be is árazta a törpét, aminél városi közlekedésre bizony nem könnyű jobbat találni. Először nézzük csak, mit érdemes dióhéjban tudni a gyémántosról! A 3,71 méter hosszú, 167 centi széles és 1490 mm magas négykerekű a gyártó ígérete szerint akár öt felnőtt számára is kényelmes utazási lehetőséget kínál, és bár ezt az állítást a helyén kell kezelni, négy fő számára üléspróbánk tapasztalatai alapján meglepően tágas a Space Star.

A Mitsubishi elmondása szerint számos trükköt bevetettek a mérnökök a sikeresség érdekében, konkrétabban széles körűen alkalmaztak könnyű anyagokat, valamint a gördülési ellenállás csökkentését is fontosnak tartották, hogy összességében igazán hatékony eredményt mutathassanak fel a tények tekintetében.


Lényeg a lényeg, a tervezők csiszolgatták a háromhengeres benzinmotorokat, a váltókat, a fékeket, illetve az abroncsok kiválasztására is nagy figyelmet fordítottak, miközben a légellenállási együttható leszorítása szintúgy fontos célként szerepelt. Mindezek eredményeképp az alapmodell a piac tán legtakarékosabb benzines (nem hibrid) képviselője.

A motorháztető alatt a japánok 1 vagy 1,2 literes benzinmotorja dohog 71/80 lóerővel (88/106 Nm), mindkét változatban regeneratív fékrendszerrel, a kisebbikben start-stop elektronikával, míg a nagyobban felárért akár a legújabb generációs fokozatmentes CVT váltóval szerelve. A háromhengeres egyliteres MIVEC egység akár 4,0 literes (92 g/km CO2) átlagfogyasztás elérésére lehet elegendő az ötfokozatú kézi váltóval, miközben az „egykettes” kézi váltóval 4,3-4,5, míg CVT-vel 4,6 literes gyári vegyes fogyasztásra képes. A 172/180 km/h-s végsebességek bőven elegendőek, s a kiviteltől függően 11,7-13,6 szekundumos 0–100 km/h-s sprintidő is korrekt. Mindebben komoly szerepe van a nagyon alacsony, mindössze 845 kilós üres tömegnek.


Az egyliteres motorral a Space Star listaáron 2,99 millió forint ellenében kínálja magát, és bár rádió ebben az összegben nincs, számos egyéb hasznos apróság akad, így többek között szériában jár a klímaberendezés, a 6 légzsák, valamint az ESP is. A második felszereltségi szinttől már kizárólag az 1,2 literes egység kérhető. Minimum 3,39 millió forintot szükséges leszurkolni az izmosabbik konfigurációért, de itt már hifit, USB-csatlakozót, esőérzékelőt és sok minden mást is kapunk, vagyis a 400 ezer forintból maga a motor felára maximum 200 ezer forintot tesz ki, igaz, a start/stop rendszert mellőznünk kell.

A csúcsmodell 3,49 millió, így csupán plusz 100 ezerért kelleti magát, és a bázisverzió mellett ez a kivitel a mi titkos tippünk, ugyanis úgy 250-300 ezer forintnyi extrát kínál minimális pluszpénz ellenében. Ehhez a verzióhoz kérhetjük 400 ezer forintért a CVT váltót.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.