Változatlanul sok autót lopnak hazánkban

Az idei év elején időarányosan 40 százalékkal több autót tulajdonítottak el a felmérés alapját képező közel 9000 darabos gépjárműflottából, mint egy évvel korábban.

Szabó Péter
2013. 05. 21. 16:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A LeasePlan Hungária Zrt. statisztikája szerint 2013 első negyedévében összesen 17 gépjárművet loptak el flottájukból, amely közel másfélszeres emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és közel háromszorosa a 2011 azonos időszakában tapasztalt lopásoknak. Az elmúlt év legveszélyeztetettebb flottaautó-márkái azonos mértékben a Ford, az Opel és a VW voltak. Az ORFK országos listáján az összes lopást figyelembe véve utóbbi két márkát a Suzuki egészítette ki a dobogós helyeken.

Idén egyelőre a Renault különböző típusai voltak a legkapósabbak a tolvajok körében. A céges flottákban legnagyobb súllyal jelen lévő Fordnak viszont mindössze 3 autóját lopták el az első negyedévben. Persze a flottakezelőtől érkező statisztikából a trendeket illetően messzemenő következtetést nem lehet levonni, hiszen itt teljesen más arányban képviseltetik magukat az egyes márkák, mint a hazai utakon.

 

A flottakezelő adatai alapján az idén tolvajkézre került vállalati autók átlagosan 60 000 kilométert futottak, és 1 750 000 forint kártérítést fizetett utánuk a biztosító. Érdekes, hogy nagyon keveset futott, 3 ezer kilométeres és idősebb, közel 200 ezer kilométeres autóra egyaránt szemet vetettek a bűnözők. Pesti Tímea kereskedelmi igazgató szerint elsősorban nem a nagy értékű, hanem az alsó középkategóriás gépjárműveket kedvelik a tolvajok.

Ezek a típusok kevésbé feltűnőek, mivel tömegével fordulnak elő az utakon, másrészt nagy az igény bontott alkatrészeikre. „A biztosító a legtöbb esetben fizet ugyan – kivéve, ha a gépjárműhöz tartozó kulcsokat nem tudja felmutatni a használó –, de az alap casco általában csak a lízingelt gépkocsi piaci értékét téríti meg, ami néhány éves gépkocsi esetén alacsonyabb a könyv szerinti értéknél” – mondta el a szakember.

 

A már bekövetkezett károk minimalizálásában segítenek a biztosítások. A lopások megelőzésére tett óvintézkedéseket tekintve pedig hatékony megoldást jelenthet a műholdas járműkövetés, amely egyszerűsíti a lopott gépkocsi lokalizálását. A riasztó, a gyári immobilizer, a kormány-, illetve a váltózár megnöveli ugyan a lopáshoz szükséges időt, de sajnos nem jelent leküzdhetetlen akadályt a tolvajoknak. Az ellopott autók esetén a váltózár 10 százalékban volt beszerelve, és immobilizer szinte az összes ellopott gépjárműben megtalálható volt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.