Versenypályán tombol a Mercedes–Benz SLS AMG Black Series

A Mercedes–Benz SLS AMG Blakck Series a festői tájat maga mögött hagyva a Paul Ricard versenypálya aszfaltjába kóstolt bele néhány gyors kör erejéig.

Csizsek Ádám
2013. 05. 03. 17:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A festői tájban jóformán minden út egy-egy varázslatos élményt rejt magában, a Black Series pedig nem hagyja veszni a lehetőségeket. Mondanunk sem kell, a Mercedes teljesítményorientált divíziója ezúttal is az öblös amerikai blokkok bugyborékolásának, s a pörgős európai erőforrások sikításának furcsa egyvelegével fújatja meg a kipufogókat, amelyek már a 7400-as fordulaton ébredő 631 paripa diadalmas erejét kürtölik világgá.

A 6,3 literes, V8-as motor 635 Nm-rel is jellemezhető nyers számadatai persze csak féligazságokat rejtenek, hiszen a vezérműtengelyek átdolgozásra kerültek, de még a levegőellátás módja is jelentős eltéréseket mutat, azaz az erőforrás karakterisztikájában gyökeres változások lehetnek felismerhetőek.

 

A Black Series ezzel együtt még az övéi között is igazi drágakőnek számít, ami egy pillanatra sem törődik a piszkos anyagiakkal, így persze mindenből a legjobbat kapja. A kipufogórendszer például titán komponensekkel gazdagodott, a könnyűfém felnik a rugózatlan tömeget csökkentik, a kerámia féktárcsák a legkeményebb igénybevételnek is képesek ellenállni, a karbon alkotók széleskörű használatával pedig további 70 kg-os fogyókúrát sikerült kifacsarni.

Az 1550 kg-os mutató egyúttal 2,45 kg/lóerős arányt is megtestesít, így aztán a 3,6 szekundumos sprintidő inkább az abroncsok és a tapadás határait jelképezi, semmint a motor teljesítményéről tanúskodna. A 315 km/h-s végsebesség ugyan nem kerül be a rekordok könyvébe, de egy-egy hétvégi nyílt napon azért kevesen tudnak majd labdába rúgni ellene, s még ennél is ritkábban lelhetünk emberünkre a közutakon.

A gyorsabb hétfokozatú automataváltó ugyancsak említést érdemel, hiszen a vele egy házba integrált önzáró differenciálmű segítségével a teljes jármű tömegközéppontja egy centimétert süllyedt. A nyomtáv elől 20, míg hátul 24 mm-rel nyúlt meg, miközben a sárvédők alatt a Michelin speciálisan a típushoz kifejlesztett abroncsai igyekeznek sírva tapadást találni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.