Villámlás a Hungaroringen – Opellel hangoltunk

Az Opel hétvégéjére való felkészülés már a csütörtöki napon megkezdődött egy kis bemelegítéssel, néhány adrenalinpirulával és Joachim Winkelhock versenyzővel.

Csizsek Ádám
2013. 05. 12. 15:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A rüsselsheimi alakulat méltán lehet büszke magára, hiszen az elmúlt években nem várt feltámadással újra a visszakerült a legnagyobb pörgésbe, az offenzíva pedig épp emiatt nem is áll meg.

Noha a Hungaroringre elsősorban az OPC modellcsalád kiválóságainak próbatétele miatt invitáltak a villámosok, a gumiabroncsok végrendeletének alákörmölése előtt azért jutott idő a márka legújabb büszkeségeinek mustrájára, valamint a stratégiai pontok ismertetésére is.

Egyrészt tiszteletét tette a haszonjárműves különítmény, amely egyre szélesebb palettát képes lefedni, s ezúttal már – a mentőautó kivételével – magyar honban készült felépítményekkel jelentek meg az Opel igáslovai, hogy aztán a sátrak bontása után az egész országot körbejárják, népszerűsítve a márkát és a felépítmények tervezőit. Szükség is van az ilyen akciókra, hiszen a hazai vállalkozások magas szintű munkája megérdemli a promóciót, legyen szó bútorszállító felépítményről vagy önműködő lépcsővel ellátott, tucatnyi ember szállítására alkalmas mikrobuszról.

 

A munkások mellett az Opel Adam sziluettje ugyancsak felsejlett, s a vibráló, forró levegőben a bohókás kis stílusautó mellett annak R2-es versenyváltozata és a szériagyártásra érés országútján gyanúsan előrehaladott Rocks mutatta meg az Opel következő nagy dobását, s természetesen a májusi napsütésben a hamarosan hazánkban is debütáló Cascada sem hiányozhatott a repertoárból.

A németek kabriója roppant ígéretesnek tűnik a tetszetős és sok igényes részletet tartalmazó, stílusos vonalai miatt, vagy éppen a tágas, ténylegesen négy személy számára készült, jó minőségű anyagokból építkező utastér miatt. Szerencsére a szürke-feketeség már messze a múlté, az Opel világos árnyalatokkal, barna színnel is operál, a külső fényezések tekintetében pedig szintén megannyi elegáns árnyalat áll rendelkezésre. Mindeközben az OPC-k motorjai már ketyegtek, hogy üzemmelegen várják a határok feszegetését. Első körben a tesztünkben is szereplő Corsa OPC Nürburgring kiadása villanthatta meg oroszlánkörmeit.

 

A kis élménygyáros még mindig nem vesztett erejéből, s a 210 lóerős teljesítmény mellé járó önzáró differenciálmű ismételten bizonyította, hogy kora ellenére nem érdemes leírni. Az élmény gokartszerű, s a virgonc kisautót vígan repíti az 1,6 literes, leköszönő turbómotor. A kormányzás tisztességes és a túlszervózástól sem kell félnünk, a kanyarok kijáratánál pedig a már említett sperr nyújt hathatós segítséget. A Corsa legmérgesebb verziója persze nem lesz a ring bajnoka, ellenben a kis mozgékony autó élénksége kárpótol az erő hiányában elvesztett másodpercekért. Az útfelület minden apró egyenetlenségét érezzük, a fenék meg-megmoccan, széles mosolyt csalva a sofőr és utasa arcára.

S aztán felbőg az Astra OPC mélyebb orgánumú kétliterese, hogy immáron a lóerők terén se szenvedjünk hiányt, kihasználva a Hungaroring hosszabb egyeneseit. Már az első kanyarnál megmutatta az Opel sportkompaktja minden előnyét és hátrányát: a sperr itt is remek, jó szolgálatot tesz, azonban a Corsáénál jóval nagyobb tömeg is rendesen megérződik, s a WTCC-k által a pályán felejtett gumitörmeléken bizony képes finoman elkúszni a kanyar külső íve felén az autó orra.

Természetesen az OPC gomb megnyomása ezúttal nem opció, hanem kötelező gyakorlat, s a németek adaptív futóműve máris alkalmasabb a pályázásra. A kormányzás az Astra valamivel túrázósabb jellegéhez igazodva könnyebb, de a visszajelzésekben ezúttal sem szenvedtünk hiányt, a célegyenes végén pedig a 190 km/h-t is elhagyta a mutató, hogy aztán a méretes Brembo tárcsákba marjanak a betétek.

Mindezt azonban tekinthetjük előjátéknak, mégpedig azért, mert az Opel a 24 órás nürburgringi versenyen útnak induló Astra CUP-ot is elhozta Mogyoródra, a volán mögött pedig Joachim Winkelhock várta, hogy minden szerencséssel két kört tehessen meg a magyar Formula–1-es nagydíjnak otthont adó aszfaltcsíkon. A mester rutinját és rátermettségét eredményei bizonyítják: 1987-ben másodikként, 1988-ban pedig bajnokként zárt a német Formula–3-as sorozatban. ’88-ban pedig megnyerte a Formula–3-as Európa-kupát is. 1989-ben a már a Forma–1 világába is belekóstolt, de ez csupán rövid kitérőnek bizonyult.

A következő években nagyrészt hazája túraautó-bajnokságában szerepelt, ahol több futamgyőzelmet is szerzett. 1993-ban, első németként megnyerte a brit túraautó-bajnokságot. 1999-ben győzött a Le Mans-i 24 órás versenyen. A futamot Pierluigi Martini és Yannick Dalmas váltótársaként teljesítette. 2000 és 2003 között az Opel versenyzője volt a német túraautó-bajnokságban, manapság pedig a villámosok pilótájaként tevékenykedik.

 

Teljesítményében nem csalódtunk, hiszen 140-es tempóval tsiztességesen engedte be a gyári verziónál mintegy 300 kg-mal könnyebb Astra versenyautót a Mansell-kanyarba, maradandó élményt biztosítva. Az Opel családi napján a szerencsések ugyancsak beülhetnek Joachim mellé, ám a márka számtalan programmal szolgál a Hungaroringre kilátogatók számára, így garantált, hogy senki sem fog unatkozni a szombati napon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.