600 lóerővel ünnepli a Quattro 30 évét az Audi

Kerek három évtizeddel ezelőtt született meg az Audi Quattro, amely máig kitartó lendületet adott a márkának.

Csizsek Ádám
2013. 06. 24. 12:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A készülőfélben lévő Quattro első célja természetesen az ikonikus ős attribútumainak megcsillantása modern köntösben. A különlegesség limitált példányszámban készül majd, és árcédulájával az Audi kínálatának vélhetően a csúcsára ugrik. 2010-ben a gyár már előállt a Quattro utódjával, akkor látszólag semmi sem lett a történetből, de úgy tűnik, csupán a megfelelő időpontot akarták kivárni Ingolstadtban a modellel.

Túl sok részletet még nem osztott meg a gyártó, azonban tudvalevő, hogy gazdasági okokból, illetve a logikusság miatt az újjáélesztett Quattro az Audi A5 módosított MLB platformjára épül majd. A tanulmány 2600 milliméteres tengelytávval futott, a gyártásba kerülő verzió viszont 2810-es tengelytávolságot tudhat magáénak. Ezzel persze valamelyest megváltoznak a koncepció arányai, s több helyre számíthatnak a beltérben a szerencsés utasok.

A tengelytáv ilyen mértékű növekedése természetesen a hosszra is kihat, s a 4280 milliméterre nyúló tanulmány szériában valahol 4500 körül várható. Eddig az öthengeres múltat idéző, 2,5 literes, turbós erőforrásról szólt a fáma, ám lóerők terén még négyszázzal sem elégszik meg a gyártó, így a Quattro orrában a négyliteres, ikerturbós V8 állítja elő a nyomatékot, a modern technikának megfelelően hengerlekapcsolással. A teljesítmény így mintegy 600 lóerő környékére emelkedik, ami 40-nel többet jelent az ugyenezzel a motorral rendelkező RS6-énál.

A váltás feladata ezúttal hétfokozatú DSG dupla kuplungos automata vállára terhelődik, az összkerékhajtást pedig igényesen, Torsen differenciállal oldják meg a szakemberek, sportdiffivel megspékelve, amely nyomatékvektorozással segíti elő a még brutálisabb kanyarodási tulajdonságokat.

Ráadásul tömegével sem szállna el a Quattro, az Audi könnyűszerkezeteinek köszönhetően az egész történet 1300 kilogrammban állapodna meg, ami meglepően szép teljesítmény annak ismeretében, hogy a háromliteres V6-ossal szerelt S5 1745 kilót nyom a mérlegen. A 100-as gyorsulás így bizonyosan befér 4 szekundum alá, s minden bizonnyal menetteljesítményével is mindenkit lenyűgöz majd a harmincéves születésnapra épülő modell.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.