A boldogság nyomában – Még ma vegyünk Ferrarit!

Vannak a világon érthetetlen dolgok, például hogy miért járnak az emberek méregdrága, ám mégis kommersz típusokkal, ha különlegességeket is vehetnének maguknak.

Sütő Zsolt
2013. 06. 11. 16:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kereslet olyan, mint az áradó Duna: mindig a legkisebb ellenállás irányába halad. A legkisebb ellenállás pedig általában arra van, amerre a pénzünkért értékarányosan a lehető legjobb szolgáltatást kapjuk, s a jelek szerint az ideális csomag a „mainstream” gyártók kezében van, akik akkor is képesek 40-60 milliós modelleket értékesíteni, ha azokból reggelente három is áll egymás mögött a körúti dugóban.

Szomorú, de rá kell ébrednünk, hogy a józan ész legyőzi a gyerekkori álmokat, s be kell valljuk, hogy ez alól magunk sem képezünk kivételt. A múlt héten például egy Mercedest volt szerencsém tesztelni, ami bizony a saját szempontjaim szerint és magánemberként szólva tökéletes volt, pedig újonnan többe kerül, mint régi vágyam, egy Ferrari 575 Maranello. 12-16 millió forintos összeggel a zsebemben mégis a stuttgartiak kereskedésében csöngetnék, mert a rideg valóság bizony gyorsan fejbe kólintja az embert.

Nemzetközi porondon is közismert kollégánk, Chris Harris története is ezt a sajnálatos tényt támasztja alá. A szakember ugyanis múlt nyáron szintén nagy vágyát teljesítette be, amikor egy Ferrari 599 GTB-t gördített a garázsába – illetve gördített volna, ha a széles sportautó befért volna a kapuján. A különcséggel járó problémák tehát kezdetüket vették, s végső soron Chris alig egy év után fájó szívvel kényszerült megválni az ágaskodó csődörtől, hiszen annak nem egészen 5000 kilométerre vetített fenntartási és üzemeltetési költségei elérték a 3,6 millió forintos összeget.

A csodálatos dallamokon szóló V12-es motor fogyasztását persze nem is illik pedzegetni, de tény, hogy aki a gyári ~21 literes átlag közelében tartja az autó étvágyát, attól Enzo Ferrari személyesen venné el a slusszkulcsot, s akkor az adókról, a rendeltetésszerű használatból fakadóan gyakorta cserére érett abroncsokról, vagy éppen a szervizszámlákról még nem is szóltunk. Nem véletlen, hogy az alig futott maranellóiak már nagyságrendileg 24 millió forinttól kelletik magukat, ami újkori áruknak az infláció dacára is alig harmada, s manapság kevesebb mint egy tisztességes családi kombi ellenértéke, így aztán a kínálati légypapír csapdája hathatósan vonzza az édesszájú rajongókat.

Tanulság? Részben van. Elsőként az a megállapítás, hogy mire egzisztenciálisan megérnénk arra, hogy beteljesítsük a vágyainkat, addigra legtöbbünknek benő a fejünk lágya, hogy aztán beállhassunk abba a végtelenül hosszú és unalmas sorba, aminek az eleje is csak a szürke hétköznapok sanyargató pénztárához vezet. Ebből persze eredeztethető az a „jó” tanács is, hogy bizony amint lehetőségünk van megfontolatlanul betejesítenünk a vágyainkat, azonnal fejest kell ugranunk a feneketlennek tűnő kútba, még mielőtt a józanság megrészegítve eltántoríthatna minket az igazi boldogságtól – még ha az tiszavirág-életű is.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.