A kereslet olyan, mint az áradó Duna: mindig a legkisebb ellenállás irányába halad. A legkisebb ellenállás pedig általában arra van, amerre a pénzünkért értékarányosan a lehető legjobb szolgáltatást kapjuk, s a jelek szerint az ideális csomag a „mainstream” gyártók kezében van, akik akkor is képesek 40-60 milliós modelleket értékesíteni, ha azokból reggelente három is áll egymás mögött a körúti dugóban.
Szomorú, de rá kell ébrednünk, hogy a józan ész legyőzi a gyerekkori álmokat, s be kell valljuk, hogy ez alól magunk sem képezünk kivételt. A múlt héten például egy Mercedest volt szerencsém tesztelni, ami bizony a saját szempontjaim szerint és magánemberként szólva tökéletes volt, pedig újonnan többe kerül, mint régi vágyam, egy Ferrari 575 Maranello. 12-16 millió forintos összeggel a zsebemben mégis a stuttgartiak kereskedésében csöngetnék, mert a rideg valóság bizony gyorsan fejbe kólintja az embert.
Nemzetközi porondon is közismert kollégánk, Chris Harris története is ezt a sajnálatos tényt támasztja alá. A szakember ugyanis múlt nyáron szintén nagy vágyát teljesítette be, amikor egy Ferrari 599 GTB-t gördített a garázsába – illetve gördített volna, ha a széles sportautó befért volna a kapuján. A különcséggel járó problémák tehát kezdetüket vették, s végső soron Chris alig egy év után fájó szívvel kényszerült megválni az ágaskodó csődörtől, hiszen annak nem egészen 5000 kilométerre vetített fenntartási és üzemeltetési költségei elérték a 3,6 millió forintos összeget.
A csodálatos dallamokon szóló V12-es motor fogyasztását persze nem is illik pedzegetni, de tény, hogy aki a gyári ~21 literes átlag közelében tartja az autó étvágyát, attól Enzo Ferrari személyesen venné el a slusszkulcsot, s akkor az adókról, a rendeltetésszerű használatból fakadóan gyakorta cserére érett abroncsokról, vagy éppen a szervizszámlákról még nem is szóltunk. Nem véletlen, hogy az alig futott maranellóiak már nagyságrendileg 24 millió forinttól kelletik magukat, ami újkori áruknak az infláció dacára is alig harmada, s manapság kevesebb mint egy tisztességes családi kombi ellenértéke, így aztán a kínálati légypapír csapdája hathatósan vonzza az édesszájú rajongókat.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!