A Jaguar bemutatta a 850 lóerős C–X75 prototípusát

Noha a Jaguar C–X75 már jó ideje borzolja a kedélyeket, a prototípussá érés folyamata hosszú volt, s természetesen jelentőségteljes változtatásokkal teli.

Csizsek Ádám
2013. 06. 28. 16:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eredetileg még gázturbinákkal fantáziáltak a mérnökök, ám az édes álomból felébredve megcáfolták a híreket, s a rendhagyó hajtáslánc helyett hagyományosabb motorral, illetve motorokkal szerelik majd a nagymacskát. Egészen pontosan egy konnektorról is tölthető hibrid rendszerről volna szó, amelynek lelkét a kőkemény izomkúrán átesett, 500 lóerőre húzott 1,6 literes (!) turbós benzinmotor adja.

A négyhengeres erőforrás mellé két villanymotor társul be mintegy 400 lóerőt dobva a közösbe, így a kombinált csúcsteljesítmény valahol 850 lóerő környékén alakul a gyártó szerint. Természetesen ennyi lóerővel már nem is meglepő mutatvány a 3 szekundum alá bekúszó 0–100-as sprint, s a 360 km/h-s csúcssebesség is tisztességesnek számít.

Amennyiben nem szükséges kiaknázni a koncepcióban rejlő csúcsokat, akár 40 km is megtehető a benzin-elektromos Jaguar álomautóval tisztán elektromos üzemmódban. Örömteli hír, hogy miután a gazdasági válság okán a britek lefújták a projektet, a szekér megindulásával újra előtérbe került a feledhetetlen sportautó életre hívása. Úgy tűnik, az átmeneti halál után újjászületik az XJ220.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.