A Skoda és az Opel a legnépszerűbb bérautó

A magánszegmensben a turisztikai célú autóhasználat dominál, főként az alsó- és középkategóriás járművek iránt van kereslet, a legnépszerűbb az Opel és a Skoda.

Szabó Péter
2013. 06. 03. 5:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagyobb társaságok foglalásai esetén népszerűek az egyterű járművek és kisbuszok – derül ki a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) piaci körképéből. A Magyarországon is jelen lévő nemzetközi autókölcsönzőket vizsgálva a legnépszerűbb autómárkák a Skoda, a Volkswagen és az Opel, továbbá – különösen az üzleti ügyfelek körében – a BMW, illetve az Audi. Az Opel szinte minden kölcsönzőnél kiemelt márkának számít itthon, 2012-ben közel 700 autót vásároltak a márka palettájáról a MAKSZ tagjai.

A Sixt flottájában megtalálhatók emellett például a BMW, a Toyota, a Ford, a Fiat, a Kia, a Hyundai, a Suzuki, a Renault és a Citroën modelljei, a Hertznél szintén szerepel Hyundai, Ford és Suzuki a kínálatban, továbbá Seat, Mercedes és Volvo autók is bérelhetők. A Europcar nagyrészt a Porsche csoport konszern márkáival dolgozik, de néhány Hyundai és Opel modell náluk is kölcsönözhető. A kisebb kölcsönzőket vizsgálva a Recent Car flottájának például a 70 százalékát Opelek adják.

„Az autókölcsönzésben is elengedhetetlen a folyamatos innováció. Többször tettünk próbálkozásokat elektromos autó beszerzésére, ennek érdekében több beszállítóval tárgyaltunk. Kipróbáltuk a flottában a pickupot, a kabriót, a Minit, a BMW 1-es modellt. Jelenleg hibridek beszerzése van folyamatban” – tájékoztat Dévai Gábor, a Sixt ügyvezetője. „A Hertz flottájában egyre több, részben vagy egészben magyar gyártású autót találunk. Érdekesség, hogy mikor 1992-ben megjelent az első magyar Astra, a Hertz vásárolta az első 40 darabot” – teszi hozzá Kozák József, a Hertz ügyvezetője.

Az autókölcsönzők flottájuk összeállításakor az ügyfelek igényeit tartják szem előtt elsősorban. Ehhez jön további szempontként az értékállóság, a gazdaságosság, a megbízhatóság és az újdonságérték. A nemzetközi autókölcsönzőknél emellett figyelembe kell venni a franchise-előírásokat is.

„Regionális trend, hogy csökkent a luxuskategória, az áruszállító, valamint a kis kategória iránti kereslet, viszont nőtt a jól felszerelt nagy középkategória (például VW Passat, Skoda SuperB) kihasználtsága” – véli Mag Szabó Atilla, a Europcar Hungary ügyvezetője. Brozik Péter, a Recent Car ügyvezetője elmondta: „Az ügyfelek egyre inkább az ár és nem az ár-érték arány alapján választanak bérautót.”

A céges bérletek esetében egyre nagyobb az igény a magasabb felszereltségű autók iránt, preferáltak a német és japán/koreai márkák. Emellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a kiegészítő szolgáltatások és felszerelések az autótípus mellett. Nem csupán a cégek, de a magánbérlők körében is általános elvárás lett a kölcsönző által biztosított 0-24 órás assistance szolgáltatás, a navigáció és a kiegészítő biztosítások.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.