Nagyobb társaságok foglalásai esetén népszerűek az egyterű járművek és kisbuszok – derül ki a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) piaci körképéből. A Magyarországon is jelen lévő nemzetközi autókölcsönzőket vizsgálva a legnépszerűbb autómárkák a Skoda, a Volkswagen és az Opel, továbbá – különösen az üzleti ügyfelek körében – a BMW, illetve az Audi. Az Opel szinte minden kölcsönzőnél kiemelt márkának számít itthon, 2012-ben közel 700 autót vásároltak a márka palettájáról a MAKSZ tagjai.
A Sixt flottájában megtalálhatók emellett például a BMW, a Toyota, a Ford, a Fiat, a Kia, a Hyundai, a Suzuki, a Renault és a Citroën modelljei, a Hertznél szintén szerepel Hyundai, Ford és Suzuki a kínálatban, továbbá Seat, Mercedes és Volvo autók is bérelhetők. A Europcar nagyrészt a Porsche csoport konszern márkáival dolgozik, de néhány Hyundai és Opel modell náluk is kölcsönözhető. A kisebb kölcsönzőket vizsgálva a Recent Car flottájának például a 70 százalékát Opelek adják.
„Az autókölcsönzésben is elengedhetetlen a folyamatos innováció. Többször tettünk próbálkozásokat elektromos autó beszerzésére, ennek érdekében több beszállítóval tárgyaltunk. Kipróbáltuk a flottában a pickupot, a kabriót, a Minit, a BMW 1-es modellt. Jelenleg hibridek beszerzése van folyamatban” – tájékoztat Dévai Gábor, a Sixt ügyvezetője. „A Hertz flottájában egyre több, részben vagy egészben magyar gyártású autót találunk. Érdekesség, hogy mikor 1992-ben megjelent az első magyar Astra, a Hertz vásárolta az első 40 darabot” – teszi hozzá Kozák József, a Hertz ügyvezetője.
Az autókölcsönzők flottájuk összeállításakor az ügyfelek igényeit tartják szem előtt elsősorban. Ehhez jön további szempontként az értékállóság, a gazdaságosság, a megbízhatóság és az újdonságérték. A nemzetközi autókölcsönzőknél emellett figyelembe kell venni a franchise-előírásokat is.
„Regionális trend, hogy csökkent a luxuskategória, az áruszállító, valamint a kis kategória iránti kereslet, viszont nőtt a jól felszerelt nagy középkategória (például VW Passat, Skoda SuperB) kihasználtsága” – véli Mag Szabó Atilla, a Europcar Hungary ügyvezetője. Brozik Péter, a Recent Car ügyvezetője elmondta: „Az ügyfelek egyre inkább az ár és nem az ár-érték arány alapján választanak bérautót.”
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!