A két új fényezés persze csupán az egyedibb darabokat eredményező kínálatot gyarapítja, de a szerkesztőségünk garázsát is megjárt 2,2 literes dízelmotoron jelentősen módosítottak a szakemberek. Ezúttal a gyengébbik, 163 lóerős verzióról van szó. Persze a dinamizmussal eddig sem volt gond, hiszen tapasztalataink is mutatták, hogy a gyengébb dízel ereje becsületes, így a Jaguar inkább a gazdaságosságra fordított több figyelmet.
Ezzel a 9,8 szekundumos 0–100-as sprintet tudó gépezet immáron 4,9 literes fogyasztásra képes, ami 129 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg. Ez az adat egy középkategóriás, dinamikus prémiummodelltől kifejezetten tisztességesnek számít, így nem csoda, hogy a négyhengeres dízelmotor az XF egyik legjobb változata. Az intelligens start-stop rendszer ezúttal is része a csomagnak, s természetesen jelentős szerepet játszik a takarékoskodásban.
Emellett frissebb, kiterjedtebb navigációs rendszerrel érkeznek a 2014-es modellek, minden más azonban változatlan marad. Noha nem tűnik soknak ez a néhány finomítás, néhány apró lépéssel előrébb jár a Jaguar, s néhány további módosítással – például a lassú és logikátlan fedélzeti rendszer újragondolásával – nehéz helyzetbe hozhatná német riválisait.