Apró lépésekkel halad előbbre a Jaguar XF

A Jaguar a 2014-es modellévre újabb változtatásokkal teszi még versenyképesebbé a látványos fejlődésen keresztülment XF-et.

Csizsek Ádám
2013. 06. 14. 16:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A két új fényezés persze csupán az egyedibb darabokat eredményező kínálatot gyarapítja, de a szerkesztőségünk garázsát is megjárt 2,2 literes dízelmotoron jelentősen módosítottak a szakemberek. Ezúttal a gyengébbik, 163 lóerős verzióról van szó. Persze a dinamizmussal eddig sem volt gond, hiszen tapasztalataink is mutatták, hogy a gyengébb dízel ereje becsületes, így a Jaguar inkább a gazdaságosságra fordított több figyelmet.

Ezzel a 9,8 szekundumos 0–100-as sprintet tudó gépezet immáron 4,9 literes fogyasztásra képes, ami 129 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg. Ez az adat egy középkategóriás, dinamikus prémiummodelltől kifejezetten tisztességesnek számít, így nem csoda, hogy a négyhengeres dízelmotor az XF egyik legjobb változata. Az intelligens start-stop rendszer ezúttal is része a csomagnak, s természetesen jelentős szerepet játszik a takarékoskodásban.

Emellett frissebb, kiterjedtebb navigációs rendszerrel érkeznek a 2014-es modellek, minden más azonban változatlan marad. Noha nem tűnik soknak ez a néhány finomítás, néhány apró lépéssel előrébb jár a Jaguar, s néhány további módosítással – például a lassú és logikátlan fedélzeti rendszer újragondolásával – nehéz helyzetbe hozhatná német riválisait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.