Édes élet a mindennapokban – a BMW 4 bemutatkozik

A 3-as kupé utódja természetesen mindenben felülmúlja elődjét. A 4-es számozás ezentúl a középkategóriás kupé és a kabrió sajátja lesz.

Csizsek Ádám
2013. 06. 15. 17:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sportosabb modellek tehát páros, a családiasabbak pedig páratlan, 3-as számmal futnak tovább. A 4-es Coupe az elődhöz viszonyítva 26 mm-rel nőtt 4638 mm hosszúra, 2810 mm-es tengelytávja 50 mm-rel nagyobb a korábbi generációnál, de 43 mm-rel gyarapodott az immáron 1825 mm-es szélesség is, a tetővonal pedig 16 mm-rel alacsonyabban húzódik, tehát az autó magassága mindössze 1362 mm.

Az európai modellkínálat alapját a 20d, azaz a kétliteres turbódízel nyitja a már ismert 184 lóerős teljesítménnyel, s mellé a megszokott étvágytalanság is jár, ami ezúttal 4,6 litere vegyes fogyasztást jelent a nyolcfokozatú automata váltó áldásos tevékenységének köszönhetően.

 

A benzineseket preferálók eleinte csupán a 428i-re voksolhatnak, tehát kétliteres, 245 lóerős turbós négyhengeressel vásárolhatják a friss bajort, s nekik sem áll majd a hajuk égnek a töltőállomásokon, ugyanis a combos verzió sem abrakol többet 6,6 liternél. Utóbbi adat a kézi váltós verzióra vonatkozik, a már említett automatával társítva 6,3 literre mérséklődik az étvágy.

Az M verziót nem számítva a 4-es kínálatának csúcsán a 435i áll, az egyedüli hathengeres német, 306 turbóval kipréselt lóerővel, s még így is mindössze 7,9, illetve automatával 7,2 literes fogyasztással. Előbbi 5,4, utóbbi 5,1 másodperc alatt éri el álló helyzetből indulva a 100 km/h-s tempót, míg xDrive opcióval 4,9 szekundumra csökken ez az érték. A hatfokozatú kézi váltó mellett tehát mindhárom motorhoz kérhető a nyolcas automata, de csupán a két benzines verzió érhető el a gyártó xDrive összkerékhajtásával. A kínálat jelen pillanatban ennyiből áll, de a későbbiekben természetesen dízelfronton és benzinesek esetében is gyarapszik majd a paletta.

A BMW a Luxury csomag mellett M Sport csomagot is elérhetővé tesz a 4-eshez, utóbbi komplett aerodinamikai csomagot, alacsonyabb sportfutóművel és sportüléseket, valamint sportkormányt és a hangulathoz passzoló belső elemeket, kárpitokat és betéteket takar. A hivatalos debütálásra tehát ősz elején, Frankfurtban kerül sor, ám addig remélhetőleg a hazai árak is ismertté válnak, amelyekkel kapcsolatban természetesen jelentkezünk majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.