Egy eladósorban lévő, 2005-ös MC12 tűnt fel az eBayen, makulátlan állapotban és mindössze 1816 km-rel az óráján. A nyakában lógó árcédula is bizonyítja, hogy mennyire megéri ritka autókat gyűjteni: az érte kért 1,6 millió dollár mellett eltörpül az újkori félmilliós árcédula. De mit kapunk alsó hangon 350 millió forintért?
Nem utolsósorban 630 lóerőt, amely hatliteres, V12-es szívómotorból érkezik, a 652 Nm nyomatékkal egyetemben. Az erőt hatfokozatú szekvenciális váltó viszi át a hátsó kerekekhez, amelyek megfelelő tapadás esetén 3,8 másodperc alatt katapultálják az autót álló helyzetből 100 km/h-ra. A végsebesség 330 km/h. Másodsorban kapunk még meglehetősen körülményes manőverezhetőséget.
Miközben a nyomtáv, a tengelytáv és úgy általában a teljes műszaki háttér a Ferrari Enzóból érkezik, a 2,1 méter széles karosszéria híresen körülményesen átlátható, miközben a hátsó ablak vagy a csomagtartó hiánya is okozhat némi problémát. De ez mit sem számít, ha vezethetőségről van szó. Az MC12 a barátságos, kiszámítható viselkedéséről is híres: miközben az Enzo határtartományban hirtelen reakciókra képes, addig a legizgalmasabb Maseratival állítólag még a driftelés sem nehéz mutatvány.
Eközben pedig egyáltalán nem lassú a modell: a Nordschleifén elért 7:24-es ideje még az Enzóét is felülmúlta 1 másodperccel. A gumitechnika mai szintjére aktualizálva a típust ebből még komoly másodperceket számolhatunk le. De mielőtt a kalapács lecsapása előtt rohannánk ajánlatokat tenni, érdemes lehet az utódra várni, ami gyorsabb és talán még olcsóbb is lesz, mint az autós történelem eme oly finom szelete.