Frissüléssel lépne tovább a Nissan Micra

Ahogy az várható volt, a modellciklus feléhez érkező Nissan Micra, a gyártó egyik legismertebb, immáron globális modellje ráncfelvarrással lép tovább.

Csizsek Ádám
2013. 06. 08. 15:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A K13 kódnéven futó kis japán külsőre friss orráról és átcsiszolt hátsó traktusáról könnyedén felismerhető, miközben a dinamikusabb formák sokat javítanak a kisautó megjelenésén. Ám ennél fontosabb, hogy a sok kritikát kapott utastérben jelentős változtatásokat eszközöltek a japánok mérnökei, ezzel némi igényességet csempészve az enteriőrbe. Az ilyenkor szokásos új színek, valamint a friss 15–16 colos könnyűfém felnik persze ezúttal sem maradtak el.

A kor követelményei szerint az új középkonzolon, felszereltségtől függően akár 5,8 hüvelykes, Google-integrációval ellátott érintőképernyős multimédiás rendszer is helyet kaphat, a lecserélt anyagok pedig a hírek szerint jobb minőségérzettel kecsegtetnek. Az 1,2 literes, háromhengeres szívó alapverzió (80 LE) mellett továbbra is a kínálat legbüszkébb tagját jelenti az 1.2 DIG-S (98 LE) néven futó, háromhengeres kompresszoros motor, amelyet a gyártó a 4,1 literes fogyasztással ultratakarékosnak hirdet, noha nálunk a feltöltött erőforrással szerelt tesztautó képtelen volt közelébe érni a beígért takarékosságnak.

A kompresszoros változatok továbbra is start-stop rendszerrel érkeznek, s a opciós listán szerepel többek között a kulcsnélküli bejutás, valamint a parkolóhelyet felismerő rendszer is. Az ötfokozatú kézi váltók mellett lehetőség van automatát választani; a kisautók esetében igazán praktikus, fokozatmentes CVT szerkezet áll rendelkezésre. Hogy a divat se maradjon ki a sorból, a Nissan az Acenta felszereltségtől felfelé biztosít némi személyre szabhatóságot, amelynek köszönhetően a Micra képes megőrizni fiatalosságát s egyediségét.

A hazai árakról és a pontos bevezetésről egyelőre nincsenek információink, ám várakozásaink alapján (listaáron) nem fog drágulni az Indiában gyártott japán, így mindenképp érdemes megvárni az átdolgozott változatot.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.